AviaAM Leasing chce ponad 50 mln USD z GPW

MAG
opublikowano: 2013-05-24 00:00

Kolejna litewska spółka z branży lotniczej myśli o warszawskim parkiecie. Kapitał pomoże zwiększyć skalę.

Po Avia Solutions Group, która weszła na GPW dwa lata temu, na polski parkiet wybiera się jej siostrzana spółka — AviaAM Leasing, zajmująca się leasingiem i sprzedażą samolotów i silników lotniczych.

— Chcemy zebrać kilkadziesiąt milionów dolarów. Pozwoli to nam zwiększyć skalę działalności. W ubiegłym roku kupiliśmy siedem maszyn, a moglibyśmy więcej, gdybyśmy mieli więcej gotówki. Większość kapitału chcemy przeznaczyć na zakup i leasing operacyjny maszyn i silników — zapowiadaGediminas Ziemelis, prezes AviaAM Leasing. Z informacji „PB” wynika, że spółka liczy na 65-75 mln USD. Firma rozważała też emisję w Singapurze, bo zamierza wejść w przyszłości do południowo-wschodniej Azji. AviaAM Leasing złożyła prospekt emisyjny do Litewskiego Banku Centralnego 10 maja. Liczy na pozytywną decyzję komisji i rozpoczęcie roadshow w pierwszej połowie czerwca. Według spółki, która ma w portfelu 20 maszyn (boeingi i bombardiery) i klientów wśród linii lotniczych z Rosji, Tadżykistanu, Kazachstanu, Litwy i Włoch, to najlepszy czas na zdobycie dodatkowego kapitału.

Wiele linii lotniczych wymienia flotę, sporo sprzedajesamoloty, więc ceny są atrakcyjne, a perspektywy dla takich firm, jak AviaAM Leasing — dobre. Udział maszyn leasingowanych w całej flocie samolotów komercyjnych ma wzrosnąć z 32 proc. w 2011 r. do 39 w 2021. W 2011 r. światowy rynek leasingu samolotów komercyjnych wyceniono na 233 mld USD. Dekadę później ma to być 405 mld USD. Flota takich maszyn w Europie urośnie z 2294 do 3907 samolotów. W 2012 r. AviaAM Leasing miała 60,2 mln USD skonsolidowanych przychodów i 19,6 mln USD zysku netto. Akcjonariuszami spółki są ZIA Valda Cyprus Leasing (58 proc.) i Mesotania Holdings (37 proc.), dwie spółki litewskie i pięć osób, w tym cztery z zarządu.