Kraków (PAP) - Koncern paliwowy BP zamierza skoncentrować tegoroczne plany inwestycyjne w Polsce na dokończeniu łączenia sieci BP i Aral. Chce także utrzymać pozycję lidera wśród zagranicznych firm na tym rynku - poinformował PAP w poniedziałek prezes BP Polska Wojciech Heydel.
"Zamierzamy inwestować dalej w nasz rozwój w Polsce, niemniej szczegółowe plany inwestycyjne poddawane są w dalszym ciągu analizie" - zaznaczył prezes Heydel.
Według niego zaplanowane działania zmierzają m.in. do zmiany logo i identyfikacji wizualnej na stacjach Aral oraz do wprowadzenia na tych stacjach autogazu. Zgodnie z przyjętą strategią na rynku polskim stacje paliw będą działać pod marką BP. Do tej pory logo i "standardy wizualne" BP wprowadzono na 18 stacjach Aral.
"Jednocześnie będziemy zarządzać naszą siecią w taki sposób, by utrzymać silną pozycję lidera na polskim rynku" - dodał prezes BP Polska.
Prezes zaznaczył, że dzięki ubiegłorocznemu przejęciu niemieckiej firmy Veba Oil, będącej właścicielem sieci Aral, firma BP znacząco rozszerzyła skalę działalności w Polsce.
Obecnie firma BP posiada na terenie całego kraju 278 stacji (BP i Aral). Łączna wartość inwestycji BP, Castrola i Arala w Polsce wynosi 800 mln dolarów. (PAP)