Biuro małej i średniej firmy jest wizytówką

18-07-2016, 22:00

Umiejętne i niebanalne zaplanowanie przestrzeni podziała dobrze na kontrahenta i przyszłego pracownika.

W siedzibach wielkich korporacji, takich jak Google czy Microsoft, znajdują się rozwiązania, których mogą pozazdrościć mniejsze firmy. Ich pracownicy mogą tam znaleźć nie tylko strefę relaksu, ale nawet… zjeżdżalnię. Czy pod tym względem firmy z sektora MSP stoją na straconej pozycji? Niekoniecznie

 — Większość małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonuje w obszarze usług. W nim, poza jakością, bardzo ważne są kwestie wizerunkowe. Obecnie jesteśmy świadkami wschodzącego rynku pracownika.Kreowanie obrazu firmy atrakcyjnej i profesjonalnej jest niczym innym jak formą employer brandingu. Ciekawa aranżacja siedziby jest po prostu wizytówką marki — mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu w Mikomax Smart Office.

Wizerunek firmy to nie tylko estetyka. To także dopasowanie przestrzeni. MSP mają zazwyczaj takie same potrzeby co duże przedsiębiorstwa, jednak muszą je zaspokajać na o wiele mniejszych przestrzeniach. Poradziła sobie z tym problemem firma Tekniska Polska, specjalizująca się w przemysłowych systemach transmisji danych, która miała do zagospodarowania biuro o powierzchni 300 mkw. Postanowiła zrezygnować z nadawania pomieszczeniomkonkretnych funkcji, stawiając na uniwersalność. Zwrócono również uwagę na dopasowanie wystroju do identyfikacji wizualnej marki — wprowadzono silny akcent w postaci pomarańczowego fotelu Packman, który umieszczono w stonowanym otoczeniu. Postawiono również na fotele o wysokich zagłówkach, które wizualnie dzielą przestrzeń i zapewniają izolację akustyczną. Czasy, w których pracownik dostosowywał się do biura, już dawno minęły. Obecnie, począwszy od mebli, przez sprzęt elektroniczny, a skończywszy na rozmieszczeniu dedykowanych stref — wszystko dopasowane jest do potrzeb, nawyków i preferencji ludzi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Biuro małej i średniej firmy jest wizytówką