Czytasz dzięki

Biznes Santandera i Avivy sporo urósł

opublikowano: 08-03-2020, 22:00

Bank i ubezpieczyciel wspólnymi siłami zebrali ponad 28 proc. więcej składek i nabrali apetytu.

143 mln zł, czyli o 20 proc. więcej niż przed rokiem — tyle zysku operacyjnego wypracował Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń. To joint venture prowadzone przez ubezpieczyciela i bank od 2008 r., w ramach którego ubezpieczają życie, kredyty gotówkowe, hipoteczne, karty płatnicze i sprzedają polisy turystyczne. Suma składek zebranych w zeszłym roku wyniosła 524 mln zł, czyli urosła o ponad 28 proc. r/r. Sprzedaż polis za pośrednictwem banku napędzało kilka czynników, w tym wysoki popyt na ubezpieczenia kredytów gotówkowych oraz terminowe polisy na życie.

Adam Uszpolewicz, szef polskiej Avivy, twierdzi, że spowodowane
koronawirusem nagłe spadki i wzrosty na rynkach w ostatnim czasie nie służą
ubezpieczycielom. Uspokaja jednak, że na razie nie ma powodów do paniki.
Zobacz więcej

BEZ PANIKI:

Adam Uszpolewicz, szef polskiej Avivy, twierdzi, że spowodowane koronawirusem nagłe spadki i wzrosty na rynkach w ostatnim czasie nie służą ubezpieczycielom. Uspokaja jednak, że na razie nie ma powodów do paniki. Fot. Marek Wiśniewski

— Bancassurance bardzo dobrze się rozwija i planujemy dalszy wzrost w tym kanale sprzedaży oraz jego rozwój — powiedział Adam Uszpolewicz, prezes Aviva Polska, podczas konferencji wynikowej, dodając, że jest za wcześnie, aby mówić o szczegółach strategii rozwoju bancassurace.

Jego zdaniem potencjał sprzedażowy za pośrednictwem banku jest ogromny, bowiem wciąż w niewielkim stopniu wykorzystany przez ubezpieczyciela. Santander ma ponad 5 mln klientów i 735 placówek. Ponad 2,5 mln klientów banku aktywnie korzysta z kanałów elektronicznych, gdzie na razie ubezpieczyciel nie sprzedaje.

— Chcemy docierać z ofertą do klientów internetowych banku i rozmawiamy już z nim na ten temat — mówi Adam Uszpolewicz.

Według szefa polskiej Avivy bancassurance jest jednym z ważniejszych dystrybucyjnych trendów w branży ze względu na to, że bank ma o wiele częstszy kontakt z klientem niż ubezpieczyciel. Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) po trzech kwartałach 2019 r. (nie ma jeszcze danych za pełny rok) wartość rynku bancassurance mierzona sumą składek zebranych w tym kanale wyniosła 5,1 mld zł. Inne ubezpieczeniowe trendy dostrzeżone przez Adama Uszpolewicza to rosnący udziału online’owych kanałów dystrybucji ubezpieczeniowych (np. porównywarki) i coraz większego zapotrzebowania na ofertę polis ochronnych z elemenatami zdrowotnymi.

W segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych prezes Avivy nie spodziewa się wzrostu rynku: nie przybywa samochodów na ulicach ani składki nie rosną. Pytany o kreowanie cen zaznacza, że jego firma ma marginalny udział w tej części rynku (raptem 200 tys. klientów) i nie ma wpływu na rynek. Dostrzega natomiast lukę ubezpieczeniową na rynku mieszkaniowym. Twierdzi, że w tej kwestii jest wiele do zrobienia, chociażby po stronie edukacyjnej, ponieważ klienci nie chcą ubezpieczać mieszkań, a jeśli już, to niechętnie podnoszą sumę ubezpieczenia.

954 mln zł Tyle zysku operacyjnego wypracowała polska Aviva w 2019 r. To 0,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
×
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane