
Problem z uziemieniem 737 Max, jednego z flagowych modeli w portfolio Boeinga pojawił się po dwóch mających miejsce w krótkim czasie katastrof z udziałem tych maszyn w październiku 2018 i marcu 2019 r. W rezultacie Federalna Administracja Lotów zakazała ich użytkowania, a następnie doszły problemy z odzyskaniem certyfikatu. Ostatecznie po tym jak producent zmienił oprogramowanie i wprowadził inne zabezpieczenia w listopadzie 2020 r. FAA zniosła 20-miesięczny zakaz lotów.
W czwartek pierwszy 737 Max w barwach United odbył rejs z Denver do Houston.
Ogółem przewoźnik zaplanował około 550 lotów maszynami tego modelu w lutym i około 3 tys. w marcu. Oczekuje też, że w tym roku odbierze 24 nowe maszyny 737 Max, przy 14-tu jakimi dysponował w momencie wprowadzenia zakazu w marcu 2019 r.
Pierwszym amerykańskim przewoźnikiem, który przywrócił użytkowanie tego modelu były linie American Airlines, co miało miejsce już w grudniu zeszłego roku. Pierwszym na świecie był z kolei brazylijski przewoźnik Gol.