PB Po Godzinach
Partnerem cyklu EKO jest logo Provident

Bonusy, które kręcą pracowników

KARIERA

Każdy pracownik woli marchewkę od kija. Dla szefa największym problemem jest to, które marchewki są bardziej skuteczne: gotówka, gadżety czy podróże. „Wierzcie lub nie, liczne badania próbują odpowiedzieć na pytanie, co jest bardziej motywującą marchewką: pieniądze czy nagrody rzeczowe” — czytamy na portalu TheBuildNetwork.com.

Portal przywołuje m.in. pracę profesorów Victorii A. Shaffer i Hala R. Arkesa, którzy w piśmie „Journal of Economic Psychology” wskazują, że jeśli pracownicy mają hipotetyczny wybór pomiędzy bodźcem pieniężnym a innym, wybierają gotówkę. Wszystko zmienia się, gdy dodatki motywacyjne przestają być hipotetyczne.

Innymi słowy: pracownicy są bardziej zmotywowani do pracy, gdy na stole mają niepieniężną nagrodę. Zapytaliśmy w weekend czytelników strony kariera.pb.pl o to, jakie bodźce preferują.

W sondzie 72 proc. osób wskazało, że gotówkę, a reszta dodatek niepieniężny, czyli na przykład jakąś rzecz lub podróż.

Czytelnicy wpisywali też swoje propozycje, wśród których wymieniali samochód, egzotyczną podróż, dodatkowy płatny urlop, a nawet nielimitowany dostęp do hoteli na całym świecie i nielimitowane loty, co byłoby raczej trudne do wynegocjowania z szefem.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane