Czytasz dzięki

Booksy buja w obłokach Google’a

opublikowano: 15-09-2020, 22:00

Z dzierżawionych serwerów spółka przechodzi na cloud computing. Do zmian skłonił ją wzmożony napływ klientów.

„Booksy rośnie w tempie szybszym niż przed lockdownem” — zapewniał w sierpniu w rozmowie z „PB” Stefan Batory, prezes i współzałożyciel start-upu rozwijającego własny e-system rezerwacji usług, m.in. fryzjerskich i kosmetycznych. Obecnie ma 7 mln użytkowników z 25 krajów. Teraz firma ujawnia, że wywołało to problemy z wydajnością aplikacji i obciążyło serwery.

Booksy, którego współzałożycielem i prezesem jest Stefan Batory, przeszło na
nową infrastrukturę i pracuje nad ulepszeniem aplikacji.
Zobacz więcej

TECHMIGRACJA:

Booksy, którego współzałożycielem i prezesem jest Stefan Batory, przeszło na nową infrastrukturę i pracuje nad ulepszeniem aplikacji. Fot. ARC

— Aplikacja to kluczowy element biznesu dla naszych klientów, skupiający wszystkie najważniejsze dla nich informacje. Nie możemy sobie pozwolić na ryzyko wystąpienia przerw w dostępności naszych usług — zaznacza Stefan Batory.

Ekspansja technologiczna

Dlatego Booksy zdecydowało się na migrację — z pomocą Chmury Krajowej (ChK) przeniosło aplikację do Google Cloud. Przedstawiciele ChK tłumaczą, że rozwiązania chmurowe (ang. cloud computing) zwiększają elastyczność infrastruktury IT e-biznesów i umożliwiają szybsze reagowanie na gwałtowne zmiany, np. związane z gwałtownym przyrostem liczby klientów.

— Booksy jest projektem o bardzo dużym potencjale wzrostu. Potrzebuje technologii, która będzie wspierać rozwój aplikacji, zapewni stabilne działanie serwisu i możliwość kontynuacji dynamicznej ekspansji — mówi Michał Potoczek, prezes Chmury Krajowej.

Wykonawca usługi migracji ujawnia, że wprowadzenie Booksy do chmury było dość czasochłonne i skomplikowane, bo start-up działa na wielu rynkach, co wymaga przetwarzania dużej ilości danych. Do

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Google Cloud firma przeniosła wszystkie usługi systemowe i tzw. back-end serwisu (zaplecze techniczne) bez przerw w dostępie użytkowników do aplikacji. Obecnie korzysta z Kubernetes Engine, czyli otwartego oprogramowania do obsługi i zarządzania technologicznym zapleczem szybko skalujących się biznesów.

— Chmura pozwala firmie radzić sobie nawet z największymi obciążeniami w efektywnym kosztowo modelu. Ruch może być kierowany do odpowiednich centrów danych w zależności od położenia geograficznego użytkowników — podkreśla Magdalena Dziewguć, dyrektor rozwoju biznesu Google Cloud.

Zdaniem przedstawicieli ChK rodzimi przedsiębiorcy mogą skorzystać na planowanym przez Google’a uruchomieniu w Polsce lokalnego ośrodka przetwarzania danych Google Cloud — zapewni to „lepsze warunki rozwoju podobnych projektów”.

Pakiet z nowościami

Booksy po bardzo złych miesiącach wiosennego lockdownu stara się odzyskać formę. Stefan Batory zapewnia, że liczba klientów aplikacji w czerwcu wróciła do poziomu z lutego, a w kolejnych miesiącach rosła szybciej niż przed pandemią. Zaraz po otwarciu gospodarki do grona użytkowników dołączyły duże instytucje finansowe: BNP Paribas, Alior Bank, Credit Agricole i ANG Spółdzielnia. Spółka sfinalizowała przejęcie amerykańskiego konkurenta — GoPanache. Pracuje ponadto nad nową wersją aplikacji, automatycznie dopasowującą się do indywidualnych potrzeb przedsiębiorców.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane