Branża gier: studiów przybyło, zatrudnienie wzrosło

opublikowano: 05-01-2023, 17:33
aktualizacja: 08-01-2023, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W ubiegłym roku liczba nowych firm w branży gier oraz liczba zatrudnionych rosła, ale wolniej niż w poprzednich latach.

14,2 tys. pracowników na koniec 2022 r. zatrudniała polska branża gier – wynika z raportu autorstwa Jakuba Marszałkowskiego, który pojawi się w najnowszym wydaniu magazynu PolskiGameDev.pl przygotowanego przez Fundację Indie Games Polska. W porównaniu z końcem 2021 r., kiedy branża zatrudniała 12,11 tys. osób, wzrost zatrudnienia wyniósł 17,3 proc. Dynamika była więc niższa niż w 2021 r., kiedy zatrudnienie wzrosło o blisko 25 proc. Wśród pracowników branży growej w ubiegłym roku 8 proc. stanowili obcokrajowy. 25 proc. zatrudnionych to kobiety.

„14 tys. osób pracujących w produkcji gier potwierdza w kolejnym roku, że wielkością siły roboczej wyprzedziliśmy sektor niemiecki (ok. 12 tys. - red.). Odsetek kobiet w branży jest jednym z najwyższych na świecie, a obecność obcokrajowców świadczy o tym, że polski gamedev jest atrakcyjny i może przyciągać talenty właściwie z całego świata” – czytamy w raporcie.

Spadała też dynamika liczby przyrostu nowych firm w branży gier (producenci i wydawcy). Według raportu na koniec ubiegłego roku było ich 490, co oznacza wzrost o 4,3 proc. w porównaniu z 2021 r. W 2021 r. roku wzrost wyniósł 6,8 proc. tj. z 440 do 470.

Spośród 490 krajowych firm z branży gier 89 na koniec ubiegłego roku było notowanych na warszawskiej giełdzie. 46 firm to wydawcy publikujący globalnie gry stworzone przez innych.

73 - taki odsetek polskich studiów zatrudnia do 16 osób. Dwa lata temu było to 79 proc.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane