Były szef Signal Iduny doradzi mniejszym

MGA
opublikowano: 2012-05-18 00:00

AhProfit, nowa firma konsultingowa byłego ubezpieczeniowca, chce zagospodarować rynkową lukę.

Wśród topowych menedżerów branży finansowej, którzy chwilowo są bez pracy, konsulting to słowo wytrych oznaczające „coś robię, ale tak naprawdę czekam na poważną ofertę”. Podobnie branża zinterpretowała wieść o tym, że po odejściu z firmy ubezpieczeniowej Signal Iduna Adam H. Pustelnik postanowił zająć się doradztwem na własną rękę. Założył AhProfit. Świeżo upieczony przedsiębiorca chce wykorzystać doświadczenie z instytucji finansowych.Przed Signal Iduną kierował Genworth Financial i pracował w AIG, Commercial Union i Gerling Polska. AhProfit celuje w segment średnich i małych firm, który Adam H. Pustelnik uważa za niezagospodarowany obszar rynku.

— Usługi wielkiej czwórki są zarezerwowane dla międzynarodowych korporacji. Mniejszych firm na nie nie stać, a proponowane rozwiązania nie są dopasowane do ich specyfiki. Chcemy wypełnić tę lukę — tłumaczy Adam H. Pustelnik. AhProfit chwali się już pierwszymi klientami.

Jak twierdzi prezes, doradza przy restrukturyzacji podmiotu z branży ochrony zdrowia i uczestniczy w procesie sprzedaży dużego przedsiębiorstwa. Firma koncentruje się na czterech obszarach. Są to — oprócz standardowych badań i analiz — poszukiwania inwestorów i finansowania oraz wsparcie procesów restrukturyzacyjnych i sprzedażowych. Na rynku ma się wyróżniać aktywnością we współpracy z klientami — większą niż w przypadku standardowego doradcy.

— Zamierzamy nie tylko przygotowywać analizy czy raporty. Jesteśmy również gotowi uczestniczyć w zarządzaniu przedsiębiorstwem klienta, by pokazać, że utożsamiamy się z naszymi propozycjami i nie boimy się wdrożenia ich w praktyce — podkreśla Adam H. Pustelnik. Były ubezpieczeniowiec przekonuje, że za pośrednictwem

AhProfit firmy zyskają dostęp do wiedzy menedżerów z pierwszej ligi rynku finansowego.

— Współpracują z nami wybitni specjaliści — praktycy, osoby, które mają bogate doświadczenie biznesowe, a obecnie są wolnymi strzelcami lub nie chcą marnować czasu, gdy obowiązuje ich zakaz konkurencji — podkreśla Adam H. Pustelnik. AhProfit nie jest pierwszym podmiotem na rynku konsultingowym, który koncentruje uwagę na sektorze MSP. W ten segment celuje np. poznańskie DGA. Mirosław Marek, wiceprezes spółki, twierdzi, że małe i średnie firmy chętnie sięgają po doradztwo, ale dotyczy to specyficznych obszarów — np. pozyskania funduszy unijnych czy wdrażania systemów zarządzania (m.in. ISO).

— Zainteresowanie innymi typami konsultingu jest dużo mniejsze — podkreśla Mirosław Marek. Nie zgadza się z nim Rafał Strzelecki, prezes firmy Extor. Jego zdaniem, konsulting w segmencie MSP ma duży potencjał.

— Z usług doradczych mogą korzystać zwłaszcza średnie firmy, które nie mają wystarczających kompetencji i kultury organizacyjnej, by dalej się rozwijać — podkreśla Rafał Strzelecki. Za główne bariery uważa nieufność mniejszych firm wobec zewnętrznych doradców i ich skromne możliwości budżetowe.