W sierpniu po publikacji wstępnych wyników za II kwartał 2024/2025 kurs CCC spadał nawet o 8,6 proc., bo inwestorów zaniepokoił wzrost zapasów, ale na zamknięciu sesji zwyżka sięgnęła 3,45 proc. W środę, 25 września, kierunek był już tylko jeden: w górę, a w najlepszym momencie akcje drożały o 14 proc. do 173,4 zł. Oznacza to kapitalizację w wysokości 11,6 mld zł. Na inwestorach i analitykach wrażenie zrobił nie tyle opublikowany dzień wcześniej pełny raport za I półrocze (wynik EBITDA okazał się o 6 mln zł lepszy od szacowanego w sierpniu, a zysk operacyjny o 13,5 mln zł), ile informacja o osiągnięciu w okresie od 1 sierpnia do 22 września 19-procentowej dynamiki przychodów (a tylko we wrześniu 28 proc.). Marża brutto wyniosła 51,5 proc. i była o 4,4 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
"Grupa pozytywnie ocenia od strony sprzedażowej i marżowej okres back to school oraz debiut kolekcji AW’24 [jesień-zima - red.], co jest rezultatem dobrego przygotowania do sezonu, w tym z punktu widzenia adekwatnego poziomu zapasów" - podała spółka.
Krzysztof Kawa, analityk Erste cytowany przez agencję Bloomberg, zwraca uwagę, że część wysokiej dynamiki wynika z niskiej bazy ubiegłego roku. Spodziewa się, że w III kwartale spółka więcej niż potroi zysk operacyjny do około 400 mln zł. Grzegorz Kujawski z Trigona uważa, że najnowsze dane stwarzają przestrzeń do podniesienia całorocznych prognoz przez analityków, co powinno skutkować przesunięciem średniej z cen docelowych do około 170 zł z obecnych 122 zł. Sam prognozuje około 1,5 mld zł EBITDA w roku obrotowym 2024/2025, a jego rekomendacja z lipca ("kupuj") zawiera cenę docelową 155 zł.
Nowy model
Marża brutto na sprzedaży w grupie CCC w II kw. wzrosła o 4 p.p. rdr. W samym szyldzie CCC wzrosła o 5 p.p. rdr, a w HalfPrice o ponad 13 p.p rdr.
"Konsekwentnie umacniamy marżę brutto, w tym w szyldzie CCC za sprawą kontynuowanego rozwoju wysokomarżowego modelu licencyjnego. W naszej ofercie pojawiły się globalnie rozpoznawalne marki, które pomagają nam w generowaniu dobrej sprzedaży LFL i umacnianiu rentowności, szczególnie za granicą. Udział marek licencyjnych w ofercie CCC i pozostałych szyldów grupy będzie nadal wzrastał w najbliższych kwartałach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes CCC Dariusz Miłek.
Koszty grupy zostały w II kw. zredukowane o 2 proc., przy wzroście powierzchni handlowej całej grupy o 7 proc.
Narastająco, po I półroczu 2024/25 grupa CCC ma 4,85 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8,1 proc. rdr.
HalfPrice w górę, Modivo w dół
Jak podano, największy wpływ na wzrost przychodów grupy miał wzrost przychodów ze sprzedaży w dynamicznie rozwijającym się segmencie HalfPrice (+32,9 proc. rdr) oraz w segmencie CCC (+9,1 proc. rdr), w eobuwie wzrost wyniósł 2,9 proc., w Modivo sprzedaż spadła o 8,2 proc., natomiast w DeeZee spadek wyniósł 11,9 proc. rdr.
EBITDA grupy wyniosła w I półroczu 707,4 mln zł wobec 312,3 mln zł rok wcześniej. Największą kontrybucję miał segment CCC, który zanotował wynik EBITDA na poziomie 487,7 mln zł (wzrost o 73,9 proc.) oraz HalfPrice z wynikiem 152,1 mln zł wobec 12,2 mln zł rok wcześniej.
Grupa CCC poinformowała w raporcie, że wygenerowała w okresie od 1 sierpnia do 22 września 2024 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 1,42 mld zł, co oznacza wzrost o 19 proc. rdr.
Na całej linii
Jak podano, grupa odnotowała wzrost przychodów w tym okresie w każdej linii biznesowej, w tym: CCC +24 proc. (LFL +24 proc.), HalfPrice +20 proc., eobuwie i Modivo +11 proc.
Dodatkowo, grupa obserwuje przyspieszającą na przestrzeni kwartału dynamikę sprzedaży – wzrost sprzedaży grupy we wrześniu wyniósł 28 proc.
Marża brutto grupy wyniosła w okresie od 1 sierpnia do 22 września 2024 roku 51,5 proc. i była wyższa o 4,4 p.p. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
"Grupa pozytywnie ocenia od strony sprzedażowej i marżowej okres +back to school+ oraz debiut kolekcji AW’24, co jest rezultatem dobrego przygotowania do sezonu, w tym z punktu widzenia adekwatnego poziomu zapasów" - napisano.
CCC podało, że realizowane są dalsze prace nad ograniczeniem bazy kosztowej w całej grupie.
Na koniec I półrocza grupa CCC miała 1.002 sklepy stacjonarne CCC, HalfPrice, eobuwie i Modivo, a także platformy sprzedażowe online w Polsce oraz 22 krajach Europy i Bliskiego Wschodu.