CCC kojarzy się z butami, ale to także niemiecka spółka Competence Call Center. Zatrudnia 4,5 tys. pracowników w 11 biurach w siedmiu krajach — Austrii, Francji, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Szwajcarii i Turcji. Teraz przybędzie lokalizacji, bo 1 marca spółka otwiera centrum w Gdańsku.
— Zaczynamy z obecnymi klientami na rynek lokalny i międzynarodowy. W najbliższych miesiącach będziemy się koncentrować na dostarczaniu usług także dla krajów skandynawskich i Niemiec. W marcu będziemy zatrudniać w Gdańsku 200 osób — mówi Ulf Herbrechter z CCC. Firma wynajęła biuro w kompleksie Olivia Business Centre.
— Przez pierwsze miesiące inwestor będzie działać na powierzchni tymczasowej, a od 1 lipca przechodzi do właściwego biura — mówi Błażej Kucharski z Colliers International. Call center to niezbyt zaawansowane usługi i niższe wynagrodzenia, ale w Gdańsku cieszą się z nowego inwestora.
— To świetne uzupełnienie naszej oferty. Call center chętnie zatrudniają studentów i osoby w wieku 50+. Transcom Worldwid Poland, który w Olsztynie i Gdańsku zatrudnia ponad 1000 osób, ma specjalny program 50+ — mówi Marcin Faleńczyk z Invest in Pomerania.
— Decyzja CCC potwierdza mocną pozycję naszego regionu na inwestycyjnej mapie w centrach usług. Wynika ona ze strategii wdrażanej od kilku lat przez Invest in Pomerania, która ma na celu ściągnięcie inwestycji związanych z obsługą niemiecko- i skandynawskojęzycznych klientów — komentuje Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. Według Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska, to dowód, że Gdańsk wygrywa nie tylko z innymi lokalizacjami w Polsce, ale również na świecie.