CD Projekt pokazał „Wiedźmina 4” na State of Unreal

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-06-03 16:22

Producent gier na tegorocznej prezentacji State of Unreal 2025 pokazał nowym zwiastun „Wiedźmina 4” i tzw. demo technologiczne . Materiał przybliża technologie i narzędzia silnika Unreal Engine 5 wykorzystywane do tworzenia otwartego świata gry.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W środę podczas wydarzenia State of Unreal 2025 firmy CD Projekt i Epic Games zaprezentowały nowy zwiastun i tzw. demo technologiczne „Wiedźmina 4”, stworzonym na silniku Unreal Engine 5 (UE5). Akcja zaprezentowanego fragmentu gry toczy się w Kovirze — regionie, który po raz pierwszy pojawi się w „Wiedźminie 4” — i ukazuje fragment historii Ciri, głównej bohaterki nowej trylogii tropiącej groźnego potwora. Poszukiwania prowadzą ją do miasteczka Valdrest. Podczas prezentacji omówiono, w jaki sposób poszczególne narzędzia UE5 wspierają proces tworzenia otwartego świata gry pod względem immersji, wydajności i jakości wizualnej.

Demo technologiczne, działające w 60 klatkach na sekundę na PS5, prezentuje wiele narzędzi UE opracowywanych z myślą o otwartym świecie gry. Obejmują one kluczowe aspekty gry, takie jak animacje postaci, geometrię, renderowanie środowiska czy skalowanie tłumów. Prezentowane narzędzia są obecnie rozwijane, testowane i stopniowo udostępniane wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine. Demo zaprezentowane zostało na konsoli PS5, ale przedstawione w nim technologie będą wspierane na wszystkich platformach, na które trafi gra.

– Rozpoczęliśmy strategiczną współpracę z Epic Games, by rozwijać technologię gier z otwartym światem. Zaprezentowanie wczesnych efektów naszej pracy bezpośrednio na silniku UE5, działającym w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, to dla nas ważny krok i dowód na świetną współpracę obu zespołów. Ale to dopiero początek — przed nami jeszcze sporo pracy. Z niecierpliwością czekam na kolejne postępy i inspirujące rozwiązania, które powstaną w ramach tej współpracy podczas dalszego tworzenia „Wiedźmina 4” na silniku Unreal Engine 5 - powiedział Michał Nowakowski, joint CEO, CD Projekcie.
– CD Projekt RED to jedno z najlepszych studiów tworzących gry z otwartym światem. Jesteśmy wdzięczni, że współpracują z nami nad rozwojem Unreal Engine przy okazji „Wiedźmina 4”. To idealny partner do opracowywania nowych funkcji służących do budowania otwartych światów, które będziemy mogli udostępnić wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine – skomentował Tim Sweeney, prezes Epic Games.

CD Projekt informował wcześniej, że nie planuje premiery „Wiedźmina 4” przed 2027 rokiem. Nad tytułem na koniec kwietnia pracowało 422 deweloperów z łącznej liczby 730 deweloperów pracujących w CD Projekcie.

W oczekiwaniu na środową prezentację kurs CD Projektu zyskiwał nawet blisko 6 proc. Po nim jeszcze przybrały na sile i ostatecznie zakończyły dzień na 6,77 proc. plusie.