Liczba sprzedanych na świecie pojazdów elektrycznych, zarówno w pełni elektrycznych, jak i hybryd plug-in, wyniosła w lipcu 1,35 miliona, z czego 0,88 miliona sprzedano w Chinach, co oznacza wzrost o 31 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2024 roku sprzedaż hybryd plug-in w Chinach wzrosła o 70 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. BYD, największy producent pojazdów elektrycznych w Chinach i na świecie, odnotował w tym samym okresie wzrost globalnej sprzedaży pojazdów w pełni elektrycznych o 13 proc. oraz hybryd plug-in o 44 proc.
W Europie sprzedaż miesięczna spadła w lipcu o 7,8 proc., co oznacza, że roczne wyniki są zbliżone do poziomu z 2023 roku. W Niemczech, największym rynku pojazdów elektrycznych w UE, sprzedaż poszła w dół o 12 proc. w pierwszych siedmiu miesiącach roku.
Unia Europejska wprowadziła w lipcu tymczasowe taryfy na import samochodów elektrycznych produkowanych w Chinach. BYD zostało obciążone cłem w wysokości 17,4 proc., Geely 19,9 proc., a SAIC 37,6 proc., jak podała UE.