Oferta rozeszła się w ciągu kilku dni, a jak podają przedstawiciele funduszy, w okresie subskrypcji w każdej sekundzie średnio ośmiu inwestorów składało zamówienia. Wskazuje to na ogromne zainteresowanie, jeśli nie wręcz szaleństwo związane z planowanym wejściem na dwie giełdy równocześnie akcji Ant Group.

Ant, fintech należący do giganta rynku e-commerce w Chinach Alibaba Group, zarządzający platformą płatności Alipay zamierza zebrać około 35 mld USD z podwójnych notowań w Hongkongu i na parkiet STAR Market w Szanghaju w ramach największej na świecie pierwszej oferty publicznej (IPO).
Pięć funduszy uruchomiono 25 września, by zebrały po 12 mld juanów każdy i zainwestowały do 10 proc. swoich aktywów w akcje Anta jako inwestorzy strategiczni.
Zakończona powodzeniem sprzedaż funduszy - zdaniem ekspertów - mogłaby pobudzić szybko rozwijającą się działalność Ant w zakresie zarządzania majątkiem. Przychody z tego segmentu biznesowego wzrosły o 56 proc. w pierwszej połowie 2020 r., a platforma firmy Ant ułatwiła inwestycje o wartości ponad 4 bln juanów.