Chińskie fundusze zdobyły 9 mld USD na IPO Ant Group

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 2020-10-09 08:12

Pięć nowo uruchomionych chińskich funduszy nastawionych na nadchodzący gigantyczny debiut Ant Group, pozyskało łącznie 60 mld juanów (8,93 mld USD) od ponad 10 mln inwestorów detalicznych, donosi Reuters.

Oferta rozeszła się w ciągu kilku dni, a jak podają przedstawiciele funduszy, w okresie subskrypcji w każdej sekundzie średnio ośmiu inwestorów składało zamówienia. Wskazuje to na ogromne zainteresowanie, jeśli nie wręcz szaleństwo związane z planowanym wejściem na dwie giełdy równocześnie akcji Ant Group.

Alipay, Ant Group
fot. ALY SONG/Reuters/Forum

Ant, fintech należący do giganta rynku e-commerce w Chinach Alibaba Group, zarządzający platformą płatności Alipay zamierza zebrać około 35 mld USD z podwójnych notowań w Hongkongu i na parkiet STAR Market w Szanghaju w  ramach największej na świecie pierwszej oferty publicznej (IPO).

Pięć funduszy uruchomiono 25 września, by zebrały po 12 mld juanów każdy i zainwestowały do 10 proc.  swoich aktywów w akcje Anta jako inwestorzy strategiczni.

Zakończona powodzeniem sprzedaż funduszy - zdaniem ekspertów -  mogłaby pobudzić szybko rozwijającą się działalność Ant w zakresie zarządzania majątkiem. Przychody z tego segmentu biznesowego wzrosły o 56 proc. w pierwszej połowie 2020 r., a platforma firmy Ant ułatwiła inwestycje o wartości ponad 4 bln juanów.