Creepy Jar szacuje kwartalny zysk netto powyżej konsensusu

PAP Biznes
opublikowano: 2025-08-18 18:00

Creepy Jar szacuje, że w II kw. 2025 r. wypracował zysk netto w kwocie 3,3 mln zł wobec konsensusu na poziomie 2,8 mln zł, podał producent gier wideo w komunikacie.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak podano we wstępnych danych finansowych, w całym I półroczu 2025 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 14,0 mln zł wobec 14,8 mln zł w I półroczu 2024 r. (spadek o 5 proc. rdr), zysk z działalności operacyjnej wyniósł 7,6 mln zł wobec 5,1 mln zł rok wcześniej (wzrost o 48 proc. rdr), a zysk netto wyniósł 8,3 mln zł wobec 6,1 mln zł w I półroczu 2024 r. (wzrost o 36 proc. rdr).

Krótkoterminowe aktywa finansowe wyniosły 71,9 mln zł na dzień 30 czerwca 2025 r. wobec 76,6 mln zł na dzień 31 grudnia 2024 r.

"Obniżenie przychodów o 5 proc. rdr w I półroczu 2025 r. jest konsekwencją niższej wartościowo sprzedaży gry Green Hell na platformie PC/Steam. Jednocześnie spółka osiągnęła w analizowanym okresie wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto (odpowiednio o 48 proc. i 36 proc. rdr) oraz wyższą rentowność" - napisano.

Rentowność zysku z działalności operacyjnej wyniosła 54 proc. wobec 35 proc. w I półroczu 2024 r., z kolei rentowność zysku netto wzrosła do 59 proc. wobec 41 proc. rok wcześniej.

"Głównym czynnikiem wpływającym na wyższą rentowność było ujęcie w księgach rachunkowych za I półrocze 2025 r. korekty kosztu związanego z Programem Motywacyjnym na lata 2023-2025. Wynikała ona z przeszacowania liczby akcji przewidywanej do przyznania w ramach Programu Motywacyjnego, związanego z ustaleniem terminu premiery gry StarRupture na datę po zakończeniu okresu trwania Programu Motywacyjnego. W efekcie koszt Programu Motywacyjnego w I półroczu 2025 r. wyniósł 668 tys. zł wobec 2,4 mln zł w 1 półroczu 2024 r." - napisano.

Dodano, że w analizowanym okresie łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach PC/Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 842 tys., kopii, z czego 139 tys. kopii na konsolach PlayStation i Xbox.

Podano, że w oparciu o wstępne dane sprzedażowe dostępne na dzień niniejszego raportu, szacunkowa sprzedaż brutto Green Hell na ww. platformy od początku 2025 r. wyniosła 1,07 mln kopii, z czego 171 tys. sztuk stanowią egzemplarze przeznaczone na konsole PlayStation i Xbox.

Poniżej przedstawiamy wstępne wybrane dane finansowe Creepy Jar w drugim kwartale 2025 roku, wyliczone przez PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.