Cyfrowy Polsat bardziej atrakcyjny niż TVN

MEW
opublikowano: 2013-02-19 18:44

Cyfrowy Polsat może kupić TV4 lub TV6, co wpłynie na możliwość wypłaty dywidendy – uważa Raiffeisen.

Cyfrowy Polsat może kupić Polskie Media, nadawcę TV4 i TV6, co wpłynie na zdolność do wypłaty dywidendy przez spółkę Dominika Libickiego, podał Raiffeisen w raporcie datowanym na 18 lutego.

- Wierzymy, że są synergie uzasadniające wcielenie tych dwóch kanałów do grupy Cyfrowego Polsatu, ale koszt ich nabycia może stanowić ryzyko dla akcjonariuszy mniejszościowych, ponieważ może odsunąć możliwość wypłaty dywidendy – napisał Dominik Niszcz, analityk Raiffeisena.

- Nie komentujemy raportów analityków - mówi Olga Zomer, rzecznik prasowy CP.

Polskie Media są kojarzone z Zygmuntem Solorzem-Żakiem, kontrolującym Cyfrowy Polsat. Powstały na gruzach Polsat2 i emitują programy nadawane premierowo w Telewizji Polsat. Formalnie, kontrolę nad Polskimi Mediami ma cypryjski Karswell Limited. TV4 i TV6 są obecne w multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, co daje im docelowo dotarcie do każdego gospodarstwa domowego. To cenne aktywo w czasach, gdy największe stacje tracą do kanałów tematycznych, zwłaszcza do kanałów obecnych w multipleksach.

- Spodziewam się, że CP może kupić Polskie Media nawet za ponad 200 mln zł. Jeśli cena będzie bliższa 100 mln zł, spółka może pokusić się o mała dywidendę – mówi Dominik Niszcz.

Prezes CP zasygnalizował kilka miesięcy temu, że rozważy wypłatę dywidendy już w 2013 roku, na co może pozwolić spadek wskaźników zadłużenia, które wyniosło 2,1 mld zł, czyli 2,2 razy EBITDA na koniec trzeciego kwartału 2012 roku.

Generujący wysokie przepływy gotówkowe Cyfrowy Polsat kupił w ostatnich latach Telewizję Polsat, internetową iPlę, czy Info-TV-FM, nadające Mobilną TV.

- Strategia spółki zakłada jak najszerszą dystrybucję treści programowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych urządzeń oraz technologii – wielokrotnie powtarzał Dominik Libicki, prezes CP.

Raiffeisen podwyższył cenę docelową dla CP do 18,5 złotego na akcję i rekomendację do „kupuj”. Analitycy wyceniają TVN na 10 zł, z rekomendacją „trzymaj”.

- Z uwagi na pogarszającą się kondycję polskiego konsumenta (ostatnie dane wskazują na ujemną dynamikę funduszu płac) uważamy że defensywny charakter Polsatu jest dla inwestorów cenniejszy niż potencjał do poprawy wyników na skutek ewentualnego odbicia na rynku reklamy w przypadku TVN – mówi Dominik Niszcz.

CP publikuje wyniki 12 marca, a TVN - 28 lutego.