Czy wiesz, że...

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ FIRMĘ ATENA, PARTNERA OPENTEXT ORAZ SAP
12-12-2012, 00:00

... nawet połowę czasu poświęconego na obsługę płatności w firmie pracownicy tracą na wyjaśnianie związanych z tym spraw?

Jaki jest stan zobowiązań, kiedy mija termin płatności? Czy wszystko na fakturze się zgadza? I tak dalej... Niemal każda płatność to kolejne telefony i e-maile z pytaniami. Bywa, że z powodu jednej płatności trzeba zbierać dane z różnych działów, kompletować podpisy, ręcznie uzupełniać kolejne rubryki.

To żmudne zajęcie. Ale wcale tak być nie musi. Elektroniczny obieg faktur optymalizuje i upraszcza ich tworzenie i ułatwia późniejsze nimi zarządzanie. Specjalny system dla księgowości i dostawców firmy — na przykład Vendor Invoice Management — sam uzupełnia, monitoruje i dostarcza raporty o stanie faktur. Pracownicy dostają prosty sygnał, czy płatność została zrealizowana.

Dzięki temu mogą przeznaczyć czas i energię na pozostałe obowiązki. Faktury są przetwarzane szybko, a w razie błędów automatycznie przekazywane do wyjaśnienia i zatwierdzenia.

System pozwala firmie obniżyć koszty obsługi płatności i lepiej wykorzystać możliwości zespołu. Jest to szczególnie przydatne w Centrach Usług Wspólnych, gdzie niezbędna jest automatyzacja działań. W warunkach dużej konkurencyjności trudno tego nie docenić.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ FIRMĘ ATENA, PARTNERA OPENTEXT ORAZ SAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Czy wiesz, że...