Walczy w ten sposób z nielegalnym eksportem mleka do Chin. Każdy klient może teraz jednego dnia kupić maksymalnie 2 sztuki lub łącznie 900 g mleka marek Aptamil oraz Cow and Gate produkowanych przez Danone’a w Wielkiej Brytanii. Firma wykryła bowiem nasilający się proceder sprzedaży tych produktów do Chin, gdzie po aferach ze skażonym mlekiem dla niemowląt matki rzuciły się do kupowania wyłącznie produktów zagranicznych. Obawy koncernu potwierdzają dane ze sklepu internetowego British Corner Shop, sprzedającego brytyjskie marki żywnościowe dla klientów spoza Wysp. Sklep nie podaje dokładnej liczby, ale potwierdza ogromny wzrost sprzedaży mleka dla niemowląt wśród klientów z Chin. Pierwsza afera ze skażonym mlekiem dla niemowląt produkowanym w Chinach wybuchła w 2008 r. Od tamtego czasu na terenie Państwa Środka odnotowano 6 przypadków śmierci dzieci oraz 300 tys. przypadków ciężkich zachorowań spowodowanych spożyciem skażonego melaminą produktu. Chińskie mamy nie mają teoretycznie problemu z legalnym kupieniem u siebie brytyjskiego mleka. Wolą jednak kupić je online, gdyż opakowanie, które w Wielkiej Brytanii kosztuje 8-10 GBP (około 39-49 zł), w Chinach jest dostępne za równowartość... 25-50 GBP (122-244 zł). Jednocześnie z wprowadzeniem reglamentacji koncern Danone wystosował oświadczenie do klientów, w którym wyraża nadzieję na zrozumienie sytuacji. Reglamentację tłumaczy troską o zapewnienie odpowiedniej ilości mleka dla brytyjskich dzieci. „Wiemy, że większość naszych brytyjskich klientów i tak kupuje zwykle jedną paczkę mleka, więc liczymy, że nie dotknie ich mocno nasz obecny limit” — napisał w oświadczeniu.
