
Polacy sprzedający na platformie mają dostęp do rozwiązań ułatwiającym im międzynarodową działalność, zapewniła w oświadczeniu firma. Prawie trzy czwarte z nich jest zainteresowanych rynkiem czeskim, jak wynika z danych Allegro.
“Wystaw raz, sprzedawaj wszędzie”
Allegro.cz ma działać w oparciu o zasadę “wystaw raz, sprzedawaj wszędzie’, dzięki czemu polscy sprzedawcy zarejestrowani na polskiej domenie nie muszą się rejestrować w nowej. Platforma pomoże również w tłumaczeniu ofert, przeliczeniu cen oraz budowaniu popytu na lokalnym rynku. Firma zapewni też możliwość realizowania wysyłek przez przewoźników DHL, DPD oraz Packetę.
“Czechy to perspektywiczny rynek nie tylko dla nas jako marketplace’u, ale także dla naszych partnerów. (...) Już pierwszego dnia działania platformy w Czechach aktywne jest ok.100 milionów ofert” - podkreślił Alvise Favara odpowiadający w Allegro za rozwój sprzedaży.
One Fulfillment
Zamówienia do Czech będą realizowane przez usługę One Fulfillment by Allegro, co ma być “istotną odpowiedzią” na potrzeby polskich sprzedających, jak wyjaśniła firma w oświadczeniu. W transakcjach międzynarodowych bowiem pojawiają się problemy związane z zarządzaniem zwrotami (42 proc. sprzedawców), obsługą międzynarodowych reklamacji (39 proc.), i barierą językową (22 proc.), jak wynika z danych firmy.
Allegro stara się dokonać ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnim czasie przejęło Grupę MALL i WE|DO.