Drog ocenne roszady w Hoopie

WIS
opublikowano: 2008-10-01 00:00

Po ogłoszeniu przez Enterprise Investors wezwania na akcje Kofola-Hoop kurs spółki eksplodował.

Po ogłoszeniu przez Enterprise Investors wezwania na akcje Kofola-Hoop kurs spółki eksplodował.

Choć na giełdach Europy i świata dominuje strach i niepewność, fundusz private equity z grupy Enterprise Investors (Polish Enterprise Fund VI) zdecydował się przejąć 29-43 proc. akcji Kofola-Hoop. Jeśli skupi maksymalną liczbę walorów, zapłaci za to aż 486 mln zł. W ogłoszonym wczoraj wezwaniu fundusz zaoferował cenę 43,20 zł za akcję (o 48 proc. wyższą od ceny z poniedziałkowej sesji giełdowej), co wywindowało wczoraj kurs spółki o ponad 40 proc.

Zarządzający Enterprise Investors zapłacili tak wysoką premię, bo widzą w firmie Kofola-Hoop duży potencjał wzrostu i szansę na pokaźny zwrot z inwestycji za kilka lat, gdy będą z niej wychodzić.

— Wierzymy w spore możliwości rozwoju tej spółki, zarówno w sposób organiczny, jak też przez akwizycje. Ma ona, naszym zdaniem, bardzo kompetentny zarząd, a także ciekawy portfel produktów — przekonuje Jacek Woźniak, partner w Enterprise Investors prowadzący inwestycję.

Zapewnia przy tym, że nawet jeśli wezwanie uda się zrealizować w 100 proc., to Kofola-Hoop nie zostanie wycofana z giełdy. Większościowym akcjonariuszem spółki pozostaje KSM Investment.

— Jeśli cel wezwania zostanie przez nas osiągnięty, zakup walorów Kofola-Hoop za łączną kwotę 486 mln zł będzie największą transakcją w środkowoeuropejskim sektorze spożywczym zrealizowaną przez fundusz private equity — podkreśla Dariusz Prończuk, partner zarządzający w Enterprise Investors.

Dodaje, że w obecnej sytuacji rynkowej nie brakuje innych ciekawych możliwości inwestowania w duże pakiety akcji spółek giełdowych z mocną pozycją rynkową i doświadczonym zarządem, z których Enterprise Investors zamierza skorzystać.

Tymczasem zarząd Kofola-Hoop, licząc na wsparcie nowego inwestora, szykuje się do realizacji strategii na lata 2009-12, która zakłada m.in. ekspansję na polskim, czeskim i słowackim rynku napojów bezalkoholowych, wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 1,56 mld zł (wobec 1,2 mld w 2007 r.) i wzrost zysku netto do 112 mln zł (wobec 26,6 w 2007).