Inditex, największy na świecie detalista odzieżowy, odnotował zysk netto w wysokości 4,1 mld EUR (4,42 mld USD) za dziewięć miesięcy kończących się w październiku, co oznacza wzrost o 32,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online wzrosła o 11 proc., choć w wolniejszym tempie w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy to zwyżka wyniosła 19 proc.
Firma odpowiedzialna za markę Zara i inne marki redukuje liczbę sklepów, inwestując w większe i atrakcyjniejsze placówki, jednocześnie doskonaląc logistykę, aby zapewnić szybszą dostawę zamówień online w porównaniu z konkurentami.
Te strategiczne zmiany przyczyniły się do wzrostu marży spółki Inditex o 75 punktów bazowych na rok 2023. Ten wzrost marży brutto przywraca rentowność do poziomu nienotowanego od 2015 roku, ponieważ Inditex z powodzeniem sprzedaje więcej ubrań po pełnej cenie.
Akcje spółki Inditex zwyżkują w środę o 1,6 proc. Dzieje się to wskutek szybkiego rozwoju sklepu z odzieżą budżetową Shein, który zdobywa udziały na niższym segmencie rynku. Zara stara się natomiast przyciągnąć bardziej wymagających klientów.