Eurocash, Chorten i Netto Polska chcą wspólnie dołączyć do europejskiej grupy zakupowej EMD

PAP
opublikowano: 2025-07-21 07:37

Grupa Eurocash, Grupa Chorten oraz Netto Polska planują utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa w formie spółki joint venture, którego celem jest przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej w Europie międzynarodowej grupy zakupowej w sektorze FMCG – poinformowały spółki w komunikacie prasowym.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Dzięki członkostwu w EMD nowy podmiot zyska dostęp do szerszych możliwości zakupowych na poziomie europejskim, co ma przełożyć się na znaczące oszczędności w łańcuchu dostaw. Te z kolei zostaną wykorzystane do poprawy oferty dla klientów końcowych sieci skupionych wokół Eurocash, Chorten oraz Netto.

„Obecność nowego uczestnika w strukturach EMD, stworzonego przez Grupę Eurocash, Grupę Chorten i Netto Polska, powinna przyczynić się do poprawy warunków zakupowych dla detalistów współpracujących w ramach sieci Grupy Eurocash i Chorten oraz dla klientów sklepów Netto Polska” – czytamy w oświadczeniu.

Trzy firmy zrzeszają łącznie około 20 tysięcy sklepów, a ich roczne obroty przekraczają 12 miliardów euro. Jak podkreślono, czyni to z nich drugiego największego gracza na polskim rynku handlu detalicznego.

Realizacja planu uzależniona jest od uzyskania zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa.

European Marketing Distribution (EMD) zrzesza niezależnych detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów Europy, umożliwiając im prowadzenie wspólnych negocjacji handlowych z globalnymi producentami towarów szybkozbywalnych (FMCG).