Dzięki członkostwu w EMD nowy podmiot zyska dostęp do szerszych możliwości zakupowych na poziomie europejskim, co ma przełożyć się na znaczące oszczędności w łańcuchu dostaw. Te z kolei zostaną wykorzystane do poprawy oferty dla klientów końcowych sieci skupionych wokół Eurocash, Chorten oraz Netto.
„Obecność nowego uczestnika w strukturach EMD, stworzonego przez Grupę Eurocash, Grupę Chorten i Netto Polska, powinna przyczynić się do poprawy warunków zakupowych dla detalistów współpracujących w ramach sieci Grupy Eurocash i Chorten oraz dla klientów sklepów Netto Polska” – czytamy w oświadczeniu.
Trzy firmy zrzeszają łącznie około 20 tysięcy sklepów, a ich roczne obroty przekraczają 12 miliardów euro. Jak podkreślono, czyni to z nich drugiego największego gracza na polskim rynku handlu detalicznego.
Realizacja planu uzależniona jest od uzyskania zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa.
European Marketing Distribution (EMD) zrzesza niezależnych detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów Europy, umożliwiając im prowadzenie wspólnych negocjacji handlowych z globalnymi producentami towarów szybkozbywalnych (FMCG).