Fabryka Konstrukcji Drewnianych zamierza zmienić parkiet

opublikowano: 08-04-2018, 22:00

Portfel zamówień spółki na ten rok przekracza już 30 mln zł. To o 60 proc. więcej od zeszłorocznej sprzedaży.

Najważniejszy segment działalności Fabryki Konstrukcji Drewnianych (FKD) to produkcja magazynów soli przy autostradach i drogach. W zeszłym roku odpowiadał on za 37,5 proc. przychodów grupy. Choć FKD m.in. dzięki akwizycji firmy Drewex, w marcu tego roku, stara się różnicować strukturę przychodów, to można się spodziewać, że budowa magazynów jeszcze przez kilka lat będzie nadal głównym segmentem działalności grupy.

Lider czy monopolista? Waldemar Zieliński, prezes FKD, mówi, że jego firma jest liderem na polskim rynku budowy magazynów soli. W 2017 r. obsłużyła ponad 99 proc. wszystkich tego typu projektów w kraju.
Fot. Marek Wiśniewski

— W najbliższych latach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie potrzebować jeszcze ok. 65 takich obiektów, a przy drogach wojewódzkich trzeba będzie postawić ich ok. 200 — ocenia Waldemar Zieliński, prezes FKD.

Grupa stale uczestniczy w kolejnych przetargach na budowę nie tylko magazynów, ale też innych obiektów. Wartość podpisanych zamówień na ten rok to 30,3 mln zł, a na przyszły ok. 4 mln zł. Producent uczestniczy też w trwających przetargach, których łączna wartość na ten rok sięga 16 mln zł, a na przyszły 58 mln zł. FKD, która od pięciu lat jest notowana na rynku NewConnect, rozpoczęła już prace nad prospektem emisyjnym, by przejść na główny parkiet GPW.

— Chcielibyśmy, aby debiut nastąpił jeszcze w tym roku — deklaruje Waldemar Zieliński.

Ewentualne przejście na giełdę może być powiązane z niewielką (stanowiącą docelowo kilka proc. w ogólnej kapitalizacji) emisją akcji, ale ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Co jakiś czas FKD wypuszcza natomiast obligacje. Obecnie trwa emisja prywatna obligacji serii P o wartości 3 mln zł. W tym roku zapadają papiery dłużne FKD o łącznej wartości 10,25 mln zł. Spółka wypuści zatem w celu rolowania długu podobnej wielkości emisje nowych obligacji. Jednym z celów jest zastąpienie papierów wypuszczonych w 2016 r. (w związku z przejęciem konkurencyjnej firmy Dome) z 16-procentowym kuponem, tańszymi obligacjami (obecne oprocentowanie długu spółki to ok. 8 proc.). Na koniec zeszłego roku współczynnik dług netto do EBITDA spółki wynosił 3,19. © Ⓟ

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane