Facebook zawyżał dane dotyczące oglądalności wideo

opublikowano: 23-09-2016, 07:43

Facebook przez dwa lata przedstawiał reklamodawcom zawyżone dane dotyczące średniego czasu, jak spędzają jego użytkownicy oglądając reklamy wideo.

Facebook, właściciel najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego, liczył jako obejrzane reklamy, które były odtwarzane ponad 3 sekundy. Nie informował jednak reklamodawców ilu użytkowników oglądało je krócej lub w ogóle.

Mark Zuckerberg, szef Facebooka (fot. Bloomberg)
Mark Zuckerberg, szef Facebooka (fot. Bloomberg)

The Wall Street Journal pisze, że Facebook poinformował pod koniec sierpnia dom mediowy Publicis Media o możliwości zawyżenia średniego czasu oglądania reklam wideo o 60-80 proc.

Facebook poinformował, że „błąd został naprawiony”. Miał także przedstawić stosowne informacje swoim partnerom. Akcje spółki taniały jednak w handlu międzysesyjnym z czwartku na piątek.

Facebook traktuje treści wideo jako główny element strategii. W lipcu założyciel i szef spółki, Mark Zuckerberg mówił, że chciałby, aby w ciągu kilku lat wideo było głównym nośnikiem informacji na Facebooku. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane