Czytasz dzięki

Fuzja Sprint z T-Mobile USA grozi eliminacją 20 tys. miejsc pracy

opublikowano: 25-10-2017, 06:24
aktualizacja: 25-10-2017, 06:24

Co najmniej 20 tys. etatów może zostać zredukowane w efekcie negocjowanego obecnie połączenia Sprint Corp z T-Mobile USA, dwóch znaczących dostawców usług bezprzewodowych w Stanach Zjednoczonych, wynika z szacunków związku zawodowego Communications Workers of America, donosi Bloomberg.

Większość z cięć związana ma być z zamknięciem placówek handlowych i call centrów. Wspomniany związek zawodowy nie reprezentuje żadnego z pracowników w obu firmach. 

Sprint Corp., T-Mobile USA
fot. Bloomberg

Na koniec marca br. Sprint zatrudniał 28 tys. pracowników, zaś amerykański oddział telekomunikacyjnego giganta T-Mobile na początku tego roku miał około 50 tys. zatrudnionych.

Jesteśmy przeciwni takiej fuzji – stwierdziła Candice Johnson, rzeczniczka CWA, dodając, ze chodzi przede wszystkim o miejsca pracy.

Właściciel Sprint Corp., japoński SoftBank Group od maja prowadzi negocjacje z podmiotem kontrolującym T-Mobile, Deutsche Telekom. Dostawcy, którzy są odpowiednio numerami 3 i 4 na amerykańskim rynku twierdzą, że konsolidacja jest konieczna  w celu lepszej konkurencji z dwoma liderami tego segmentu, Verizon Communications i AT&T.

Dyrektor finansowy T-Mobile USA Braxton Carter w maju oceniał, że połączenie firm pozwoli na zaoszczędzenie ponad 30 mld USD. 

Tymczasem Masayoshi Son, prezydent SoftBank, piastujący takie samo stanowisko w Sprint Corp., obiecał jeszcze prezydentowi-elektowi Donaldowi Trumpowi w grudniu 2016 r., ze japoński gigant pomoże stworzć w USA 50 tys. miejsc pracy w relacji do zadeklarowanych 50 mld USD inwestycji technologicznych. 

 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane