Getin Noble Bank głęboko pod kreską w I kwartale 2016 r.

ISBNews,KZ
opublikowano: 17-05-2016, 08:12

Getin Noble Bank odnotował 18,27 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2016 r. wobec 128,59 mln zł zysku rok wcześniej.

"W pierwszym kwartale 2016 roku zysk netto Grupy Getin Noble Bank bez obciążeń z tytułu podatku bankowego wyniósł 20 mln zł. Zaraportowany wynik netto wyniósł -18 mln zł. Ujemny wynik był spowodowany m.in. objęciem banku w lutym i marcu br. obligatoryjnym podatkiem bankowym. Getin Noble Bank realizuje od marca 2016 roku plan trwałej poprawy rentowności (w rozumieniu art. 142 Prawa bankowego). Fakt ten został potwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. Bank wystąpił do Ministerstwa Finansów o interpretację przepisów podatkowych w zakresie podatku bankowego zapłaconego za marzec" - czytamy w komunikacie. 

Wynik z tytułu odsetek wyniósł 323,03 mln zł wobec 271,23 mln zł rok wcześniej. Wynik z tytułu prowizji i opłat sięgnął 36,34 mln zł wobec 94,95 mln zł rok wcześniej.

W I kwartale bank przeprowadził kompleksowe zmiany w organizacji i wdrożył nową strategię na lata 2016-2018. GNB kontynuował program wzmocnienia pozycji kapitałowej i rozpoczął plan trwałej poprawy rentowności.

"Osiągniecie strategicznych celów kapitałowych wiążę się m.in. z czasowym samoograniczeniem w zakresie działalności sprzedażowej, co przełożyło się na spadek wyniku prowizyjnego. Wykorzystujemy jednak ten czas na przebudowę oferty produktowej oraz sieci sprzedaży, co w opinii zarządu przyczyni się do wzrostu przychodowości w kolejnych kwartałach" - powiedział prezes Krzysztof Rosiński cytowany w komunikacie.

Aktywa razem banku wyniosły 71,97 mld zł na koniec I kw. 2016 r. wobec 70,76 mld na koniec I kw. 2015.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews,KZ

Polecane