- Oznacza to zniknięcie jednej trzeciej rosyjskiego rynku w ciągu paru lat – podkreślił Ghosn. - Już jest tam całkiem źle. Według prognoz, które mamy na 2015 rok, powinniśmy być na końcu tunelu, ale nigdy nie wiadomo – dodał.

W 2014 roku sprzedaż nowych aut osobowych i lekkich pojazdów komercyjnych spadła o 10 proc. do 2,5 mln sztuk, twierdzi stowarzyszenie biznesowe AEB. Łączna sprzedaż Renault, Nissana i AvtoVAZ spadła w ubiegłym roku o 7 proc. do 764.245 aut. AEB prognozuje, że rosyjski rynek spadnie w 2015 roku o 24 proc.
- Kombinacja spadającej sprzedaży i słabnącej waluty rodzi duże problemy – powiedział Arndt Ellinghorst z Evercore ISI w Londynie. - To nie zagraża grupie, bo rynek nie jest dostatecznie duży, ale to bolesna „delta”. Już słyszeliśmy od Forda i GM, że Rosja jest problemem. To był główny powód, dlaczego Ford znów rozczarował w Europie – dodał.