ALIOR BANK S.A.: Przyjęcie Strategii Grupy Kapitałowej Alior Banku S.A. na lata 2023 – 2024

opublikowano: 2023-02-06 12:07

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


Spis załączników:
Alior_Bank_SA_Strategia_2023-2024.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)
Alior_Bank_SA_Strategy_2023-2024.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 3 / 2023
Data sporządzenia: 2023-02-06
Skrócona nazwa emitenta
ALIOR BANK S.A.
Temat
Przyjęcie Strategii Grupy Kapitałowej Alior Banku S.A. na lata 2023 – 2024
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Alior Banku S.A. („Alior Bank” „Bank”) informuje o przyjęciu w dniu 6 lutego 2023 r. przez Zarząd Banku i zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą Banku Strategii Grupy Kapitałowej Alior Banku S.A. na lata 2023 – 2024 „Bank na co dzień, Bank na przyszłość” („Strategia”).

Alior Bank zakłada długoterminową wizję rozwoju, dlatego przyjmuje otwartą perspektywę strategiczną. Aby zachować wysoką elastyczność w warunkach dużej zmienności rynkowej, Bank prezentuje jej dwuletnią operacjonalizację.

Cele strategiczne Alior Banku:
- Bank uniwersalny, nastawiony na budowanie cyfrowej głównej relacji z klientem,
- utrzymanie pozycji lidera finansowania zakupów poprzez udostępnienie nowej formy płatności Alior Pay,
- wzrost zrównoważonego portfela kredytowego ze zdywersyfikowaną bazą klientów biznesowych, w szczególności w obszarze MŚP, jak również wsparcie transformacji energetycznej,
- dalszy rozwój cyfrowej relacji z klientem biznesowym, poprzez wprowadzenie nowej platformy produktowej umożliwiającej wielokanałową obsługę klientów z wykorzystaniem automatycznych procesów zdalnych,
- lider wykorzystania technologii z udoskonalonym modelem wytwórczym IT wspieranym kompetencjami i zaangażowaniem pracowników,
- skuteczna monetyzacja danych we wszystkich obszarach działalności.

Kierunki działań strategicznych odzwierciedlone zostały w trzech filarach:

I. Wyższa Kultura Mobilności:
1. innowacyjny ekosystem Alior Pay oraz lider finansowania zakupów,
2. główna relacja cyfrowa i multikanałowa oferta dla klienta indywidualnego,
3. inkluzywna i nowoczesna aplikacja mobilna.

II. Wsparcie przedsiębiorczości:
1. wygodna bankowość elektroniczna i zdalna obsługa,
2. proces kredytowania wyróżniający się szybkością i zrozumieniem klienta biznesowego.

III. Nowoczesny Bank:
1. efektywność organizacyjna dzięki zwinnym technologiom, kompetencjom i kulturze organizacyjnej,
2. stabilność dzięki zarządzaniu ryzykiem i kapitałem,
3. odpowiedzialny Alior Bank (obszar ESG).

Kluczowe mierniki sukcesu dla Strategii „Bank na co dzień, Bank na przyszłość":
- Tier I powyżej13,5%
- TCR powyżej 15,0%
- ROE powyżej13,0%
- CoR poniżej 1,6%
- NPL poniżej 10,0%
- C/I poniżej 45,0%
- NPS powyżej 45
- Zaangażowanie pracowników powyżej 65%
- Osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy

Szczegółowe założenia i cele Strategii zawarte są w prezentacji stanowiącej załącznik do niniejszego raportu bieżącego.

Bank jednocześnie informuje, że cele i założenia Strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników (w tym finansowych) i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2023-2024, które opierają się na obecnej wiedzy i przewidywaniach Zarządu Banku i obarczone są szeregiem znanych oraz nieznanych ryzyk, niepewności oraz czynników, które mogą mieć wpływ na faktyczne wyniki, poziom działalności bądź osiągnięcia Banku.
Bank nie będzie publikował aktualizacji, modyfikacji lub rewizji informacji, danych lub twierdzeń, zawartych w niniejszym raporcie lub załączonej prezentacji, a także nie będzie publikował informacji o jakiejkolwiek zmianie Strategii lub zamierzeń Banku lub o zaistnieniu faktów bądź zdarzeń, które wpływają na Strategię lub zamierzenia Banku, chyba, że taki obowiązek sprawozdawczy będzie wynikał z obowiązujących przepisów prawa.

Załączniki
Plik Opis
Alior Bank SA Strategia 2023-2024.pdfAlior Bank SA Strategia 2023-2024.pdf Strategia Alior Bank 2023-2024
Alior Bank SA Strategy 2023-2024.pdfAlior Bank SA Strategy 2023-2024.pdf Alior Bank Strategy 2023-2024

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Adoption of the Strategy of Alior Bank S.A. Capital Group for 2023-2024


Management Board of Alior Bank S.A. (“Alior Bank”, “Bank”) does hereby
inform that on 6 February 2023 the Management Board of the Bank adopted
and the Supervisory Board of the Bank approved the Strategy of Alior
Bank S.A. Capital Group for 2023-2024 entitled “Your Bank of everyday
life, your Bank for the future” (“Strategy”).


The Bank assumes a long-term prospect of development, and therefore, it
has adopted an open strategic perspective. In order to maintain high
flexibility amid the conditions of high market volatility, the Bank is
presenting a two-year operationalisation.


Strategic goals of Alior Bank:


- Universal Bank focused on building a digital core relationship with
the customer,


- maintaining the leading position in financing purchases by providing a
new form of payment, namely Alior Pay,


- growth of a balanced loan portfolio with a diversified business
customer base, including but not limited to in the area of SMEs, as well
as support for the energy transformation,


- further development of the digital relationship with business
customers through introducing a new product platform, enabling
multi-channel customer service using automated remote processes,


- being the leader in the use of technology with an improved IT
production model supported by the competence and commitment of employees,


- effective data monetisation in all areas of operations.


The strategic action directions are reflected in three pillars:


I. Higher Culture of Mobility:


1. innovative Alior Pay ecosystem and leader in financing purchases,


2. main digital relationship and multi-channel offer for individual
customers,


3. inclusive and modern mobile application.


II. Supporting entrepreneurship:


1. convenient electronic banking and remote service,


2. credit process distinguished by speed and understanding of the
business customer.


III. Modern Bank:


1. organisational effectiveness through agile technologies, competences,
and organisational culture,


2. stability through risk and capital management,


3. responsible Alior Bank (ESG area).


Key success metrics for the Strategy “Your Bank of everyday life, your
Bank for the future”:


- Tier 1 over 13.5%


- TCR over 15.0%


- ROE over 13.0%


- CoR less than 1.6%


- NPL less than 10.0%


- C/I less than 45.0%


- NPS over 45


- Employee engagement over 65%


- Achieving the ability to pay dividends


Detailed assumptions and goals of the Strategy are included in the
presentation attached to this current report.


At the same time, the Bank does hereby inform that the goals and
assumptions of the Strategy do not constitute a forecast or estimate of
results (including financial results). In contrast, they refer only to
the intended directions of the Bank’s operations in 2023-2024, which
rely on the current knowledge and predictions of the Bank’s Management
Board, as well as they are burdened with a number of known and unknown
risks, uncertainties and factors that may affect the actual results,
level of activity or achievements of the Bank.


The Bank will not publish updates, modifications, or revisions of
information, data, or statements contained in this report or the
attached presentation, nor will it publish information about any change
in the Strategy or intentions of the Bank or about the occurrence of
facts or events that affect the Strategy or intentions of the Bank,
unless such a reporting obligation stems from applicable law.


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2023-02-06 Grzegorz Olszewski Prezes Zarządu
2023-02-06 Radomir Gibała Wiceprezes Zarządu