EUROCASH: Przyjęcie Strategii dla Grupy Eurocash na lata 2026-2027

opublikowano: 2025-12-09 17:01

Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr

24

/

2025

Data sporządzenia:

2025-12-09

Skrócona nazwa emitenta

EUROCASH

Temat

Przyjęcie Strategii dla Grupy Eurocash na lata 2026-2027

Podstawa prawna

Art. 17 ust. 1 Rozporz�dzenia MAR � informacje poufne

Treść raportu:

Zarząd Eurocash S.A. („Eurocash”, „Spółka”), działając na podstawie art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE („MAR”), niniejszym informuje, że w dniu 9 grudnia 2025 r. przyjął do realizacji Strategię dla Grupy Eurocash na lata 2026–2027 pod hasłem „Sieć Ludzi Stąd – Budujemy organizację franczyzową nr 1 w Polsce” („Strategia”). Podsumowanie kluczowych elementów Strategii zawarto w prezentacji, która załączona została na stronie internetowej Grupy Eurocash w zakładce „Dla inwestora - Prezentacje i dane”.

Strategia zakłada:

a. Transformację Grupy kapitałowej Eurocash S.A. („Grupa Eurocash” lub „Grupa”) w zintegrowany, nowoczesny system franczyz, którego celem jest dalsze wzmacnianie pozycji lokalnych sklepów w Polsce;

b. Optymalizację kosztów w całym łańcuchu wartości poprzez uproszczenie i skupienie się na franczyzach;

c. Zapewnienie wzrostu przychodów poprzez dynamiczną rozbudowę sieci franczyzowych, poprawę sprzedaży w sklepach porównywalnych (LfL), transformację sieci Duży Ben oraz skalowanie zasięgu Frisco online;

d. Skupienie się na lokalności, bliskich relacjach z klientem oraz konsumentem oraz wysokiej jakości produktów – szczególnie poprzez oferowanie produktów świeżych i rozwijanie marek własnych;

e. Budowę platformy detalicznej opartej na danych, której celem jest poprawa rentowności sklepów, automatyzacja operacji, zwiększenie lojalności franczyzobiorców i napędzanie ruchu konsumenckiego w sklepach dzięki decyzjom opartym na danych;

f. Utrzymanie i umocnienie się przez Grupę Eurocash na pozycji trzeciego największego gracza na krajowym rynku FMCG.

Istotnym elementem Strategii będą także działania w ramach zrównoważonego rozwoju.

W wyniku realizacji Strategii, Zarząd będzie dążył do tego, żeby Grupa Eurocash osiągnęła w 2027 roku założony w uchwale nr 27 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki z 15 maja 2025 r. cel w postaci wyniku EBIT (znormalizowanego o wpływ zdarzeń jednorazowych) w wysokości 600 mln zł. Zarząd szacuje, że w latach 2026-2027 skumulowany wzrost efektywności kosztowej wyniesie 400 mln zł na poziomie EBIT i będzie wynikać z optymalizacji procesów i struktury Grupy Eurocash, łańcucha dostaw (logistyki) oraz restrukturyzacji sklepów własnych. Zarząd przewiduje, że w ramach ww. inicjatyw oszczędnościowych w Grupie Eurocash zostanie zmniejszone zatrudnienie o ok 3.000 pracowników, w tym blisko 1.000 pracowników administracyjnych i biurowych.

Wobec decyzji Zarządu Spółki o skupieniu się na działalności franczyzowej, działalność niestrategiczna (do której zalicza się segment sklepów własnych „Delikatesy Centrum”), zostanie istotnie ograniczona, co przełoży się na zaprzestanie działalności ok. 150 sklepów prowadzonych w spółce Delikatesy Centrum sp. z o.o.

W związku z realizacją Strategii, Zarząd Spółki szacuje dokonanie jednorazowych odpisów i zawiązanie rezerwy restrukturyzacyjnej w kwocie z przedziału 200-300 mln zł, na co składają się przede wszystkim odpisy związane z: (i) zaprzestaniem działalności ok. 150 sklepów własnych „Delikatesy Centrum” prowadzonych w spółce Delikatesy Centrum sp. z o.o., (ii) optymalizacją łańcucha dostaw (w tym redukcją centrów logistycznych i hal cash&carry) oraz (iii) redukcją zatrudnienia w Grupie Eurocash.

W związku z wyżej wskazanym zamiarem utworzenia jednorazowej rezerwy restrukturyzacyjnej wynik EBITDA (po IFRS16) za rok 2025 zostanie obniżony o kwotę z przedziału 200-300 mln zł, w sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy 2025.

Informacja o przyjęciu Strategii i konieczność dokonania jednorazowych odpisów oraz zawiązania rezerwy restrukturyzacyjnej została zakwalifikowana przez Spółkę jako informacja poufna, ze względu na jej potencjalnie istotne znaczenie dla działalności Spółki.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

The Management Board of Eurocash S.A. ("Eurocash", "Company"), acting pursuant to Article 17(1) of Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of the Council on market abuse and repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC ("MAR"), hereby announces that on 9 December 2025 it approved the implementation of the Eurocash Group Strategy for 2026–2027 under the heading "Sieć Ludzi Stąd – Building Poland's Number 1 Integrated Franchise Retailer" ("Strategy"). A summary of the key elements of the Strategy is included in the presentation available at the Eurocash Group's website in the tab “Dla inwestora - Prezentacje i dane".

The Strategy envisages:

a. Transforming the Eurocash S.A. Capital Group ("Eurocash Group" or "Group") into an integrated, modern franchises system, with the aim of further strengthening the position of local stores in Poland;

b. Optimizing costs across the value chain by simplifying and focusing on franchises;

c. Ensuring revenue growth through the dynamic expansion of franchise networks, improving sales in comparable stores (LfL), transforming the Duży Ben network and scaling Frisco's online reach;

d. Focusing on proximity, close relationships with customers and consumers and high quality products – especially by offering fresh products and developing private labels;

e. Building a data-driven retail platform with the goal of improving store profitability, automating operations, increasing franchisee loyalty and driving in-store consumer traffic through data-driven decisions;

f. maintaining and strengthening the position of the Eurocash Group as the third largest player on the domestic FMCG market.

Sustainable development activities will be also an important element of the Strategy.

As a result of the implementation of the Strategy, the Management Board will strive to ensure that in 2027 the Eurocash Group achieves the target set out in Resolution no. 27 of the Ordinary Shareholders' Meeting of the Company of 15 May 2025 in the form of EBIT (normalized for the impact of one-off events) of PLN 600 million. The Management Board estimates that in the years 2026-2027, the cumulative increase in cost efficiency will amount to PLN 400 million at the EBIT level and will result from the optimization of the Eurocash Group's processes and structure, supply chain (logistics) and the restructuring of its own stores. The Management Board anticipates that in connection with the aforementioned savings initiatives, the Eurocash Group will reduce its employment by approximately 3,000 employees, including nearly 1,000 administrative and office employees (white-collar positions).

Given the decision of the Management Board of the Company to focus on franchise activities, non-strategic activities (which include the "Delikatesy Centrum" own stores segment) will be significantly reduced, resulting in the cessation of operations of about 150 stores operated by Delikatesy Centrum sp. z o.o.

In connection with the implementation of the Strategy, the Management Board of the Company estimates making one-off write-offs and creating a restructuring provision in the range of PLN 200-300 million, consisting primarily of write-offs related to: (i) the cessation of operations of about 150 "Delikatesy Centrum" own stores operated by Delikatesy Centrum sp. z o.o., (ii) supply chain optimization (including the reduction of logistics centers and cash & carry warehouses) and (iii) the reduction of employment in the Eurocash Group.

In connection with the abovementioned intention to create the one-off restructuring provision, EBITDA (after IFRS16) for 2025 will be reduced by the amount in the range of PLN 200-300 million in the financial statements for financial year 2025.

The information on the adoption of the Strategy and the need to recognize one-off writs-offs and create a restructuring provision, was qualified as inside information due to its potential impact on the operations of the Company.

INFORMACJE O PODMIOCIE>>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Data

Imię i Nazwisko

Stanowisko/Funkcja

Podpis

2025-12-09

Paweł Surówka

Prezes Zarządu

2025-12-09

Piotr Nowjalis

Członek Zarządu