PGNIG: Wybór Prezesa i Członków Zarządu przez Radę Nadzorczą PGNiG SA – uzupełnienie informacji do raportu bieżącego nr 1/2020

opublikowano: 2020-01-24 10:40

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 3 / 2020
Data sporządzenia: 2020-01-24
Skrócona nazwa emitenta
PGNIG
Temat
Wybór Prezesa i Członków Zarządu przez Radę Nadzorczą PGNiG SA – uzupełnienie informacji do raportu bieżącego nr 1/2020
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA („PGNiG”, „Spółka”), w uzupełnieniu raportu bieżącego nr 1/2020 z dnia 9 stycznia 2020 r. przekazuje dodatkowe informacje dotyczące Członków Zarządu powołanych do składu Zarządu PGNiG wspólnej VI kadencji.

Jerzy Kwieciński
Pan Jerzy Kwieciński jest absolwentem Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej i doktorem nauk technicznych. Ukończył również studia podyplomowe dla kadry kierowniczej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz program międzynarodowych studiów Master of Business Administration realizowany przez Uniwersytet w Antwerpii, Uniwersytet w Staffordshire, Wolny Uniwersytet w Brukseli oraz Uniwersytet Warszawski. Pan Jerzy Kwieciński posiada również doświadczenie w pracy akademickiej i prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych, które zdobywał m.in. na Politechnice Warszawskiej oraz jako profesor wizytujący na Brunel University of West London.

Posiada ponad 30-letnie doświadczenie międzynarodowe w planowaniu strategicznym, zarządzaniu dużymi organizacjami, programami i projektami w sektorach: publicznym, prywatnym, pozarządowym i naukowo-badawczym, w tym w branży energetycznej.

W latach 1993–2004 był pracownikiem Komisji Europejskiej, w Przedstawicielstwie w Polsce - zarządzał programami i projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i uczestniczył w pracach przygotowujących Polskę do członkostwa w Unii Europejskiej. W latach 2004-2005 był prezesem Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o.o, gdzie następnie w latach 2008-2015 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu. W 2005 r. objął stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, kierowanym przez Minister Grażynę Gęsicką, gdzie zajmował się koordynacją polityki rozwoju kraju i polityki spójności oraz m.in. przygotowywał Strategią Rozwoju Kraju 2007-2015 i Narodową Strategii Spójności 2007-2013.

W latach 2008-2015 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w JP Capital Group sp. z o.o., specjalizującej się w przygotowywaniu i wdrażaniu przedsięwzięć oraz innowacyjnych projektów, w tym zakładaniu i prowadzeniu startupów. W tym czasie prowadził także Fundację Europejskie Centrum Przedsiębiorczości. W 2015 r. został powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Od 2015 r. jest członkiem Narodowej Rady Rozwoju, powołanej przez Prezydenta Andrzeja Dudę.

W listopadzie 2015 r. został powołany na pierwszego zastępcę Wicepremiera Mateusza Morawieckiego w ministerstwie rozwoju w rządzie Premier Beaty Szydło. Od stycznia 2018 r. sprawował urząd Ministra Inwestycji i Rozwoju w rządzie Premiera Mateusza Morawieckiego, a od września 2019 r. jednocześnie funkcję Ministra Finansów, które pełnił do 15 listopada 2019 r. Zajmował się m. in. przygotowaniem i realizacją Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz realizacją polityki spójności.

Przemysław Wacławski
Pan Przemysław Wacławski jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Obecnie jest uczestnikiem studiów The international FLEX Executive MBA, ze specjalnością Digital Transformation na MIP Politecnico di Milano we Włoszech.

W latach 2002-2006 pracował w Ernst & Young w obszarze m.in. audytu finansowego i due-dilligence. Od czerwca 2006 r. do września 2010 r. obejmował stanowiska Dyrektora działu Kontrolingu i Dyrektora ds. Inwestycji i Sprzedaży na Rynku Bałkańskim w Tele-Fonika Kable S.A. Od października 2010 r. pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Finansowych, a od lutego 2011 r. do maja 2013 r. – Prezesa Zarządu TF Kable Fabrika Kablova Zajecar d.o.o. w Serbii. Od lutego 2013 r. do września 2018 r. był Dyrektorem działu Kontrolingu w Tele-Fonika Kable S.A., pełniąc w tym okresie także funkcje Członka Zarządów spółek zagranicznych Grupy Tele-Fonika Kable.
W październiku 2018 r. został powołany na stanowisko Członka Zarządu ds. Finansowych Unipetrol a.s. w Czechach, gdzie był odpowiedzialny za piony: finansów, zarządzania łańcuchem dostaw i IT, sprawując również nadzór nad pionem finansów Grupy Kapitałowej Unipetrol.

Robert Perkowski
Pan Robert Perkowski jest ekonomistą, samorządowcem, doktorem nauk ekonomicznych. Jest absolwentem studiów podyplomowych “analityka zarządzania” Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle “ORGMASZ”, w którym ukończył Międzynarodowe Studia Doktoranckie. Przewód doktorski został otwarty i przeprowadzony w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. W Prywatnej Wyższej Szkole Businessu i Administracji, w Warszawie ukończył dzienne studia magisterskie na dwóch specjalizacjach: marketing i kierowanie oraz finanse i bankowość. Jest autorem kilkunastu artykułów naukowych.

Doświadczenie zawodowe zdobywał od 2001 r. odbywając staż w departamencie finansowym firmy “Dacon Corp. LTD” przy Queen’s University w Kanadzie. Następnie w 2002 r. rozpoczął pracę w resorcie sprawiedliwości, gdzie zajmował się m.in. opracowywaniem projektów planów finansowych w zakresie płac Służby Więziennej. W okresie 2006-2018 pełnił funkcję Burmistrza Miasta Ząbki. Jednocześnie pełnił funkcję prezesa jednej z korporacji samorządowych “Związek Samorządów Polskich”, gdzie świadczył usługi szkoleniowe oraz uzyskał mandat radnego gminnego i powiatowego.

Pan Robert Perkowski pełni funkcje Przewodniczącego Rady Nadzorczej w spółce Krajowa Spółka Cukrowa S.A. oraz Członka Rady Dyrektorów PGNiG Upstream Norway AS.

Jarosław Wróbel
Absolwent studiów magisterskich i studium doktoranckiego Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Ukończył studia podyplomowe na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej, a także studia menedżerskie Executive MBA (Uniwersytet Gdański i RMS Erasmus University) oraz Post-MBA (Uniwersytet Gdański i SBS Swiss Bussiness School).

W energetyce od 1992 r. W latach 1993-1999 związany z Elektrociepłownią „Będzin” S.A., odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie programu restrukturyzacji, a także przygotowanie i przeprowadzenie pierwszego procesu prywatyzacji kapitałowej w polskiej elektroenergetyce, wykorzystującego mechanizm Giełdy Papierów Wartościowych (Nagroda Debiut Roku 1998).

Od 2002 r. związany z PGNiG S.A., W latach 2003-2013 Wiceprezes ds. Ekonomicznych Górnośląskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. Pomysłodawca i Sponsor Programu wdrożenia w GSG, Zintegrowanej Platformy wspomagającej obsługę procesów na bazie rozwiązań ERP i CIS. Następnie realizował projekty dla firm z sektora paliwowo-energetycznego oraz informatycznego. Współtworzył m.in. Model IT/OT dla GK PGNiG.

Od 8 stycznia do 1 marca 2016 r. był Członkiem Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. o.o., a od 2 marca 2016 r. do 16 lutego 2018 r. zajmował stanowisko Prezesa Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o.

Pod jego kierownictwem Spółka opracowała i wdrożyła strategiczny pakiet zmian dla polskiego gazownictwa dystrybucyjnego na lata 2016-2022, oraz zdobyła w 2017 r. Polską Nagrodę Jakości w kategorii wielkich organizacji gospodarczych.

Od 17 kwietnia 2018 r. do 31 grudnia 2019 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu ORLEN Południe S.A. Był współtwórcą oraz Sponsorem Programu budowy w ORLEN Południe S.A. nowoczesnej biorafinerii, na bazie Rafinerii w Trzebini oraz Rafinerii w Jedliczu, będącej centrum kompetencyjnym w zakresie biokomponentów oraz biopaliw dla Grupy Kapitałowej ORLEN S.A.

Ukończył wiele szkoleń z zakresu zarządzania, finansów oraz IT. Autor publikacji w czasopismach branżowych. Generalny Dyrektor Górniczy III Stopnia.

Arkadiusz Sekściński
Pan Arkadiusz Sekściński jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, doktorem nauk społecznych w zakresie nauk o polityce. Był organizatorem programu studiów na kierunku „Bezpieczeństwo wewnętrzne,” specjalność „Bezpieczeństwo energetyczne” i wykładowcą przedmiotów takich jak „Polityka energetyczna Polski”, „Polityki energetyczne państw współczesnych”, „Odnawialne źródła energii” oraz „Planowanie i finansowanie inwestycji w sektorze energetycznym”. Jest autorem artykułów naukowych w językach polskim i angielskim. Obecnie jest uczestnikiem studiów MBA Energetyka na Uczelni Łazarskiego.

Był stypendystą Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (Uniwersytet w Bergen, Norwegia), Programu Leonardo da Vinci (Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego, Bruksela, Belgia), Programu Socrates – Erasmus (Uniwersytet Kapodystriański w Atenach, Grecja).

Doświadczenie zawodowe w sektorze energetycznym zdobywał od 2007 r. jako konsultant w firmach doradzających podmiotom zajmujących się ciepłownictwem i elektroenergetyką, a następnie od 2011 r. jako dyrektor i członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej. Od 2016 r. był związany z PGE Energia Odnawialna S.A., gdzie jako wiceprezes i p.o. prezesa nadzorował obszary inwestycji, innowacji, eksploatacji aktywów wytwórczych, komunikacji, zasobów ludzkich i bezpieczeństwa. Był prezesem spółek celowych odpowiedzialnych za budowę farm wiatrowych na lądzie oraz rozwój projektów farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. Pełnił też funkcję Dyrektora Programu rozwoju fotowoltaiki w Grupie Kapitałowej PGE.

Pan Arkadiusz Sekściński jest zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim na stanowisku Adiunkta.

Wszyscy Członkowie Zarządu oświadczyli, że nie wykonują innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce, nie są wspólnikiem konkurencyjnej spółki cywilnej lub osobowej, nie są członkiem organów konkurencyjnych spółek kapitałowych, a także nie figurują w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Warsaw, January 24th 2020


Appointment of Management Board President and Members by PGNiG
Supervisory Board – supplementary information to the Current Report No.
1/2020


Current Report No. 3/2020


As a supplement to the Current Report No. 1/2020 of January 9th 2020,
the Management Board of Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.
(“PGNiG”, the “Company”) hereby provides additional information about
the Management Board Members appointed to the PGNiG Management Board for
the sixth joint term of office.


Jerzy Kwieciński


Jerzy Kwieciński is a graduate of Faculty of Materials Engineering of
the Warsaw University of Technology and holds a degree of Doctor in the
field of technical science. He also completed a postgraduate course for
managers at the Warsaw School of Economics and an international Master
of Business Administration programme run by the University of Antwerp,
the University of Staffordshire, the Free University of Brussels and the
University of Warsaw. Jerzy Kwieciński also has experience in academic
and R&D work, which he gained, among others at the Warsaw University of
Technology and as a visiting professor at Brunel University of West
London.


Mr Kwieciński has more than 30 years of international experience in
strategic planning, management of large organisations, programmes and
projects in the public, private, non-governmental and scientific
research sectors, including energy sector.


From 1993 to 2004, he worked for the European Commission Representation
in Poland, where his duties included management of programmes and
projects financed by the European Union. He also participated in the
works preparing Poland for membership in the European Union. Between
2004 and 2005 he was the President of Europejskie Centrum
Przedsiębiorczości Sp. z o.o, where in 2008-2015 he acted as a
Vice-President of the Management Board.


In 2005, Mr Kwieciński took a position of the Undersecretary of State at
the Ministry of Regional Development, headed by Minister Grażyna
Gęsicka, where he coordinated the national development policy and
cohesion policy, including the work on the National Development Strategy
for 2007–2015 and the National Cohesion Strategy for 2007–2013.


In 2008–2015, he served as President of the Management Board of JP
Capital Group sp. z o.o., specialising in preparation and implementation
of projects and innovations, including establishing and running
start-ups. In that period he was also head of Fundacja Europejskie
Centrum Przedsiębiorczości (European Entrepreneurship Centre Foundation).


Since 2015, he has been a member of the National Development Council,
appointed by President Andrzej Duda.


In November 2015, he was appointed the first deputy of the Deputy Prime
Minister Mateusz Morawiecki in the Ministry of Development in the
government of Prime Minister Beata Szydło. From January 2018, he held
the office of the Minister of Investment and Development in the
government of Prime Minister Mateusz Morawiecki, and from September 2019
he served also as the Minister of Finance. He held both functions until
November 15, 2019. He worked on, among others on preparation and
implementation of the Strategy for Responsible Development and
implementation of cohesion policy.





Przemysław Wacławski


Przemysław Wacławski is a graduate of the Faculty of Management of the
AGH University of Science and Technology in Kraków. He is now attending
the international FLEX Executive MBA programme for Digital
Transformation at MIP Politecnico di Milano in Italy.


In 2002–2006, he worked for Ernst & Young, where he was engaged in such
areas as financial audit and due dilligence.


Between June 2006 and September 2010, he served as Head of Controlling
Department and Head of Investment and Sales for the Balkan Market at
Tele-Fonika Kable S.A. From October 2010, he served as Member of the
Management Board for Finance, and from February 2011 to May 2013 – as
President of the Management Board of TF Kable Fabrika Kablova Zajecar
d.o.o. of Serbia. Between February 2013 and September 2018, Mr Wacławski
served as Head of Controlling Department at Tele-Fonika Kable S.A.
During that period, he also sat on the Management Boards of the
Tele-Fonika Kable Group’s foreign companies.


In October 2018, he was appointed Member of the Management Board for
Finance at Unipetrol a.s. in Czechia, where he was in charge of the
finance, supply chain management and IT divisions. He also supervised
the Unipetrol Group’s finance division.





Robert Perkowski


Robert Perkowski is an economist (PhD in Economics) and member of the
local government. He completed a post-graduate course in Management
Analytics at ORGMASZ Institute of Industry Organisation and Management,
where he also completed International Doctoral Studies. His PhD
programme was opened and conducted at the Institute of Economics of the
Polish Academy of Sciences. He also completed a full-time MA programme
at Independent University of Business and Public Administration in
Warsaw, majoring in Marketing and Management, and in Finance and
Banking. He has written more than a dozen research articles.


Mr Perkowski started his professional career in 2001 as an intern at the
financial department of Dacon Corp. LTD at Queen's University in Canada.
In 2002, he started working at the Ministry of Justice, where he was
responsible for preparing draft financial plans for the Prison Service’
salaries and wages. In 2006–2018, he was Mayor of the town of Ząbki. He
also served as President of the Polish Local Governments Association
(Związek Samorządów Polskich), in which he provided training services,
and was a member of municipality and county councils.


Mr Robert Perkowski holds a function of the President of the Supervisory
Board at Krajowa Spółka Cukrowa SA and Member of the Board of Directors
at PGNiG Upstream Norway AS.





Jarosław Wróbel


Mr Wróbel completed MA studies and a postgraduate doctoral course at the
University of Economics in Katowice. He also completed a postgraduate
course at the Faculty of Electrical Engineering of the Warsaw University
of Technology as well as an Executive MBA programme (University of
Gdańsk and RMS Erasmus University) and a Post-MBA programme (University
of Gdańsk and Swiss Business School).


With the energy sector since 1992. From 1993 to 1999, he worked for
Elektrociepłownia Będzin S.A., where he was responsible for the
development and implementation of a restructuring programme as well as
for the preparation and execution of the first capital privatisation in
the Polish power industry via the Warsaw Stock Exchange (‘IPO of the
Year 2008’ award).


With PGNIG S.A. since 2002. In 2003−2013, he served as Economic Vice
President at Górnośląska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. Author and
Sponsor of the programme to implement an Integrated Platform for process
support based on ERP and CIS solutions at Górnośląska Spółka Gazownictwa
sp. z o.o. Then he carried out projects for fuel and power sector
companies as well as for IT companies. One of the creators of the IT/OT
model for the PGNiG Group.


Between January 8th and March 1st 2016, Mr Wróbel served as Member of
the Management Board of Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o., and from
March 2nd 2016 to February 16th 2018 – as President of the company’s
Management Board.


Under his leadership, the Company developed and implemented a strategic
package of changes for the Polish gas distribution industry for
2016–2022, and won the Polish Quality Award in the category of large
economic organisations in 2017.


In the period April 17th 2018–December 31st 2019, Mr Wróbel was
President of the Management Board of ORLEN Południe S.A. One of the
creators and Sponsor of Programme to construct a modern biorefinery at
ORLEN Południe S.A., based on the Trzebinia and Jedlicze Refineries,
serving as a competence centre in biocomponents and biofuels for the
ORLEN Group.


He completed numerous training courses in management, finance and IT.
Author of publications in industry press. Grade III General Mining
Director.





Arkadiusz Sekściński


Arkadiusz Sekściński holds a PhD in social sciences (political science)
from the University of Warsaw. He was the organiser of the Internal
Security study programme focusing on Energy Security, and a lecturer in
such subjects as “Poland’s Energy Policy”, “Energy Policies of
Contemporary Countries”, “Renewable Energy Sources” and “Planning and
Financing Investment Projects in the Energy Sector”. Author of research
articles in Polish and English. He is now attending an MBA Energy
programme at Lazarski University.


He held a scholarship from the Foundation for the Development of the
Education System (University of Bergen, Norway), the Leonardo da Vinci
Programme (the Białystok Province Regional Office, Brussels, Belgium),
the Socrates – Erasmus Programme (Kapodistrian University of Athens,
Greece).


Mr Sekściński started his professional career in the energy sector in
2007, working as a consultant in companies providing advisory services
to businesses operating in the heat and power sector. From 2011, he
served as director and member of the Management Board of the Polish Wind
Energy Association. In 2016, he joined PGE Energia Odnawialna S.A.
where, as Vice President and acting President of the Management Board,
he supervised investment projects, innovation, operation of generation
assets, communication, human resources and security. He served as
president of special purpose vehicles responsible for the construction
of onshore wind farms and development of wind farm projects in the
Baltic Sea. He was also Head of the Photovoltaic Development Programme
at the PGE Group.


Mr. Arkadiusz Sekściński is employed at the University of Warsaw as an
lecturer.


All Management Board Members have represented that they are not engaged
in any other activities competing with the Company’s business, they are
not partners in any civil-law partnership or other type of partnership,
or members of the governing bodies of any company competing with the
Company, and they are not entered in the Register of Insolvent Debtors
maintained under the National Court Register Act.


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2020-01-24 Jerzy Kwieciński Prezes Zarządu
2020-01-24 Przemysław Wacławski Wiceprezes Zarządu