Goldman Sachs reklamuje się w szwedzkim serwisie muzycznym Spotify. Reklamy w wersji audio i banery pojawiające się w USA i Wielkiej Brytanii mają zachęcić młodych ludzi do pracy w banku. Potencjalni rekruci są kierowani do aplikacji banku i zaznajamiani z różnymi częściami koncernu.



Bloomberg zauważa, że Goldman Sachs zrestrukturyzował w tym roku sposób rekrutowania studentów. Bank chce przyciągnąć bardziej różnorodną grupę osób, bo cały sektor finansowy musi konkurować w walce o talenty z Doliną Krzemową.
Wall Street potrzebuje też szerszego spojrzenia na biznes, a nie da się zrozumieć współczesności bez przedstawicieli nowych pokoleń.
Goldman Sachs korzysta nie tylko ze Spotify, ale promuje się także w aplikacji Snapchat, która jest szczególnie lubiana przez młodszych użytkowników. Jeden z największych banków inwestycyjnych na Wall Street korzysta ponadto m.in. z Twittera i LinkedIn. Bank nie ujawnił, ile wydał na reklamy w Spotify.
Serwis muzyczny Spotify powstał w 2008 r. i jest tzw. medium strumieniowym. Firma daje użytkownikom dostęp do milionów utworów muzycznych, które można słuchać na dwa sposoby: darmowy z emitowanymi co pewien czas reklamami i płatny poprzez konto premium, w którym nie ma reklam. Płatna wersja kosztuje w Polsce 19,99 złotych miesięcznie.
W połowie roku Spotify potwierdził, że ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Za korzystanie z aplikacji płaci około 30 mln osób. Goldman Sachs należy do grupy inwestorów, którzy wyłożyli pieniądze na rozwój Spotify.