"Krótka sprzedaż" straciła 1,11 mld USD na Tesli

opublikowano: 24-10-2018, 17:22

Wiadomość, że Citron Research zmienił front o 180 stopni w sprawie Tesli spowodowała wzrost kursu akcji spółki o 13 proc. Grający na jego spadek stracili z tego powodu „na papierze” 1,11 mld USD we wtorek, pisze Reuters powołując się na analizę firmy S3 Partners.

Citron Research przez wiele lat krytykował Teslę i był jednym z najbardziej znanych przedstawicieli tzw. krótkiej sprzedaży. Niespodziewanie zmienił front i obecnie oczekuje, że akcje Tesli będą drożeć. Rynek zareagował dużym wzrostem kursu spółki, który oznaczał dla obozu „krótkiej sprzedaży” to, że traci w tym roku na tej inwestycji.

S3 Partners poinformował, że inwestorzy grający na spadek kursy Tesli pożyczyli łącznie 33,79 mln akcji spółki, czyli 26,5 proc. będących w handlu. Oznacza to, że Tesla to najczęściej wykorzystywana do „krótkiej sprzedaży” amerykańska spółka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / "Krótka sprzedaż" straciła 1,11 mld USD na Tesli