Przychody Grupy Allegro wzrosły w drugim kwartale o 8,5 proc. do 2,39 mld zł, a w pierwszym półroczu zwiększyły się o 31 proc. do 4,71 mld zł.
Zysk EBIT wzrósł w drugim kwartale o 45,1 proc. do 303,4 mln zł, a w pierwszym półroczu poszedł w górę o 13 proc. do 554 mln zł.
Skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o prawie 20 proc. w drugim kwartale i sięgał 580,4 mln zł, a po pierwszym półroczu rósł o 17,3 proc. do 1,11 mld zł.
Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 18,4 proc. do 1,89 mld zł w drugim kwartale i o 20,4 proc. do 3,6 mld zł w pierwszym półroczu. Spółka wskazuje, że to głównie zasługa większej monetyzacji i wyraźnego wzrostu przychodów z działalności reklamowej.
Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce wzrosła w drugim kwartale o 11,3 proc. do 13,48 mld zł. Allegro podkreśla, że przewyższa to znacząco dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. W całym pierwszym półroczu GMV zwiększyła się o 12,6 proc. do 26,8 mld zł.
Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła piąty kwartał z rzędu, sięgając 14,3 mln w drugim kwartale. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się o 9,4 proc. do 3664 zł.
- Zwyżkujące GMV i średnia prowizja od sprzedaży (take rate) przy jednoczesnej kontroli kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o 22,1% r/r do 673,4 mln PLN w drugim kwartale i o 25,6% w pierwszym półroczu 0 – informuje spółka.
W trzecim kwartale 2023 r. Allegro planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 10-11 proc. w ujęciu rocznym, przy wzroście przychodów o 19-21 proc. i przyspieszeniu tempa wzrostu skorygowanego zysku EBITDA do 30-32 proc. Spółka szacuje wydatki inwestycyjne w Polsce na 85-95 mln zł.
- Na poziomie skonsolidowanym, Allegro szacuje wzrost GMV w trzecim kwartale na 8-9% r/r, a przychodów na +3-5% r/r. Skorygowany zysk EBITDA grupy powinien być o 23-25% wyższy r/r, zaś skonsolidowany CAPEX na trzeci kwartał spodziewany jest na poziomie 105-120 mln zł – poinformowano w komunikacie.