Grupa Żywiec szykuje plastikową rewolucję

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 12-06-2009, 00:00

Grupa Żywiec idzie przebojem. Wprowadza na rynek piwo w plastikowych butelkach. Analitycy chwalą ten krok.

Firma znalazła patent na wzrost sprzedaży w czasach kryzysu

Grupa Żywiec idzie przebojem. Wprowadza na rynek piwo w plastikowych butelkach. Analitycy chwalą ten krok.

Po wielu latach wzrostów sprzedaży na rynku piwa w Polsce przyszło ostre hamowanie. Firmy głowią się nad możliwymi sposobami ożywienia sprzedaży, zwłaszcza że zaczyna się właśnie sezon letni, który jest dla branży okresem żniw.

Sprawdzony patent

W bojowym nastroju rozpoczyna go Grupa Żywiec, która przygotowała tajną broń w postaci półtoralitrowej megabutelki z plastiku. W takich opakowaniach będzie sprzedawać piwo pod marką Warka. Do tej pory nikt w Polsce takiej sztuki z markowym piwem jeszcze nie próbował.

— Kto dziś kupuje wodę albo napoje gazowane w szklanych butelkach? Prawie nikt. Konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę. To właśnie z tego powodu najpopularniejszym opakowaniem piwa na polskim rynku jest puszka. Teraz wprowadzamy opakowanie jeszcze wygodniejsze. Jest nim plastikowa megabutelka, która mieści półtora litra piwa Warka. Jej cena jest o około 50 groszy niższa niż cena trzech kupionych oddzielnie puszek– mówi Maciej Szaroleta, kierownik marki Warka w Grupie Żywiec.

Podkreśla, że główną przewagą tego produktu nie ma być jednak cena, lecz wygoda użycia.

— Uważamy, że tylko znana marka gwarantuje sukces takiego przedsięwzięcia. Wierzymy, że konsumenci dobrze przyjmą Warkę w nowym opakowaniu, zwłaszcza że piwo w plastikowych butelkach odniosło już sukces w wielu krajach Europy — dodaje Maciej Szaroleta.

Grupa Żywiec podaje, że na europejskim rynku w ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż piwa w plastikowych butelkach wzrosła z 10 do ponad 70 mln hektolitrów, podczas gdy sprzedaż piwa w innych opakowaniach wzrosła tylko nieznacznie.

Stadionowe początki

Kompania Piwowarska, największy producent piwa w Polsce, nie chce ani komentować poczynań rywala, ani ujawnić, czy sama zamierza wprowadzić na rynek piwo w plastikowych butelkach. Eksperci dają jednak Grupie Żywiec spore szanse na powodzenie projektu. Podkreślają, że za granicą piwo w plastikowych butelkach nie jest wcale traktowane jako produkt z niższej półki.

— W Belgii czy Holandii od wielu lat można kupić markowe piwo w plastikowych butelkach. Ma to związek z wprowadzonymi tam przed laty zakazami wnoszenia szkła na stadiony i inne imprezy masowe. Dzięki plastikowym butelkom z piwem konsumenci mogą się nim bez problemu raczyć w czasie imprez — mówi Paweł Zieliński z międzynarodowej firmy Amcor, zajmującej się produkcją opakowań.

Podkreśla, że produkcja butelek PET na piwo nie należy wcale do bardzo tanich. Trzeba bowiem używać do niej wysokiej jakości materiału, żeby piwo zachowywało świeżość przez dłuższy czas.

7

proc.

Taki udział w rynku piwa na Słowacji zdobyły butelki plastikowe już w pierwszym roku sprzedaży.

16

proc.

Taki udział rynkowy uzyskało piwo w plastikowych butelkach na rynku chorwackim.

44

proc.

Taki udział w rynku piwa zawojowały już butelki plastikowe w Rosji i Rumunii.

Wiktor

Szczepaniak

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane