IBM walczy o Gazele

Marcin Złoch
opublikowano: 2007-05-30 00:00

IBM postrzegany jest głównie jako dostawca dużych korporacji. Dzięki nowej odsłonie programu firma chce dotrzeć do sektora MSP.

IBM postrzegany jest głównie jako dostawca dużych korporacji. Dzięki nowej odsłonie programu firma chce dotrzeć do sektora MSP.

IBM ogłosił rozszerzenie programu Express Advantage, skierowanego do sektora małych i średnich firm. Program Express Advantage, według założeń jego twórców, jest dostosowany do potrzeb i możliwości przedsiębiorstw MSP. Ma umożliwić im dostęp do zasobów, informacji i wiedzy ekspertów IBM. Express Advantage obejmuje zarówno platformy sprzętowe, oprogramowanie, jak i usługi.

— Rozbudowę oferty dla małych i średnich firm poprzedzono badaniami wśród 1,2 tys. przedsiębiorstw, spośród których dwie trzecie zadeklarowało chęć zmiany modelu biznesowego w celu konkurowania i rozszerzania pola ekspansji — informuje Marcin Gajdziński, dyrektor działu małych i średnich przedsiębiorstw IBM Polska.

Ankietowani przedsiębiorcy jako główne obszary inwestycji wymienili systemy zarządzania relacjami z klientami, business intelligence, narzędzia do pracy zespołowej oraz rozwiązania do komunikacji.

Portfolio produktów w ofercie Express Advantage obejmuje serwery intelowe (System x), zintegrowane (System i) oraz systemy uniksowe (System p). Oferta zawiera również pamięci masowe oraz napędy taśmowe. W ofercie Express Advantage znalazło się również oprogramowanie z grupy produktów Lotus, Tivoli, WebSphere oraz IBM Workplace Forms.

— Na szczególną uwagę zasługuje DB2 Express-C. Jest to bezpłatny, relacyjny serwer baz danych, którego można używać do tworzenia i wdrażania aplikacji — twierdzi Marcin Gajdziński.

Dotychczas do programu PartnerWorld Express Advantage przystąpiło 24 partnerów handlowych z całej Polski. Oferują oni własne aplikacje, jak też usługi wdrożeniowe, integracyjne, doradcze lub hostingowe oparte na elementach oferty Express Advantage.

— Partnerzy objęci programem oznaczają swoje rozwiązania logo Built on IBM Express Advantage, które jest dowodem na to, że rozwiązania te są dostosowane pod względem właściwości i ceny do potrzeb rynku MSP oraz że zostały już wdrożone w innych małych i średnich firmach — informuje Marcin Gajdziński.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface