Jim Rowan był kojarzony bardziej z technologiami niż z motoryzacją. I słusznie. Szefował m.in firmom Dyson i Blackberry. Nieco ponad trzy lata temu został powołany na stanowisko szefa Volvo. Zastapił Hakana Samuelssona, który kierował marką przez dekadę. Postawiono przed nim zadanie wprowadzenia Volvo do cyfrowego świata elektromobilności.
Trzy lata panowania Jima Rowana były owocne w premiery nowych modeli marki. Były też powodem do zadowolenia dla właściciela Volvo – koncernu Geely. W zeszłym roku Volvo osiągnęło najwyższą roczną sprzedaż detaliczną (763,4 tys. aut ), najwyższe przychody i najwyższy zysk operacyjny w 98-letniej historii. Tym bardziej zmiana u sterów jest zaskakująca. Nie mniej zastanawiająca była informacja o tym, kto zastąpi Jima Rowana, okazało się bowiem, że do gry wraca prezes emeryt – Hakan Samuelsson.
Jak co czwartek wspólnie z Mateuszem Żuchowskim serdecznie zapraszamy do wysłuchania kolejnego odcinka Autoportretu PB. Tym razem o powodach nieoczekiwanej zamiany w Volvo.
Zapraszamy do wysłuchania naszych wszystkich odcinków, m.in o historii Volvo oraz Geely, czyli koncernu, który jest właścicielem szwedzkiej marki.
Znajdziesz nas na pb.pl oraz w twojej ulubionej aplikacji podcastowej. Nowy odcinek w każdy czwartek.
Kontakt: [email protected]