Historia Li Shufu jest przykładem kariery niemal w amerykańskim stylu od zera do milionera – stąd częste porównania do Johna Davisona Rockefellera. Li Shufu pochodzi ze wsi, z rodziny rolniczej, ale nie na uprawie ryżu zarobił pierwsze pieniądze. Na pierwsze juany zapracował, robiąc zdjęcia turystom. W poważniejszym biznesie wystartował w 1986 r. Miał wówczas 23 lata i szansę dla siebie dostrzegł w produkowaniu… lodówek, a w zasadzie części do nich. Potem doszły motorowery i samochody. Dziś zarządzany przez niego koncern Geely przynosi roczny zysk (dane za 2024 r.) 16,6 mld juanów (2,4 mld USD) i jest właścicielem lub udziałowcem m.in. Volvo, Polestar, Lotus i Mercedes Benz. Li Shufu jest też szanowanym w świecie motoryzacyjnym przedsiębiorcą, często przez swój upór i konsekwencję porównywanym do ojca taśmowej produkcji aut – Henry'ego Forda. Zasiada także w prestiżowych gremiach i bywa na światowych salonach. Prywatnie jest jednym z najbogatszych ludzi w Chinach.
Wspólnie z Mateuszem Żuchowskim zapraszamy do wysłuchania historii Geely, potężnego multikoncernu, który zaczynał od produkcji części do kuchennych lodówek, a dziś dmucha wiatrem w żagle zacnych europejskich marek samochodowych.
Znajdziesz nas na pb.pl oraz w twojej ulubionej aplikacji podcastowej. Nowy odcinek w każdy czwartek. Kontakt: [email protected]