Jujubee: czas na start

Deweloper gier spodziewa się, że najnowsza produkcja sprzeda się w ciągu pierwszego roku w kilkudziesięciu tysięcy sztuk.

We wtorek najnowsza gra katowickiego Jujubee „Take Off — The Flight Simulator” trafiła na platformę Steam w wersji na komputery PC/MAC. Wydawcą jest niemiecki Astragon Entertainment. Jujubee będzie partycypowało we wpływach ze sprzedaży gry już od pierwszej sprzedanej kopii.

— Spodziewam się sprzedaży kilkudziesięciu tysięcy sztuk w ciągu pierwszego roku, jednak nie chcemy na ten moment robić precyzyjnych założeń. Najpopularniejsze produkcje naszego wydawcy sprzedają się w ilościach znacznie większych, ale musimy pamiętać, że „Take Off: The Flight Simulator” na platformy PC i Mac to konwersja gry mobilnej. Mocno usprawnionej, dostosowanej do wymogów platformy, ale pochodzącej z urządzeń o mniejszych możliwościach technologicznych — mówi Michał Stępień, prezes Jujubee. Prezes przyznaje jednocześnie, że oczekiwania co do sprzedaży są dość zachowawcze, właśnie dlatego, że gra jest pewnego rodzaju eksperymentem dla wydawcy i dla spółki. Jujubee nie ujawnia kosztu produkcji gry ze względu na warunki kontraktu.

— Mogę natomiast powiedzieć, że spodziewamy się bardzo szybkiego zwrotu kosztu konwersji. Konwersja została w pełni sfinansowana przez Jujubee, ale musimy pamiętać, że bazuje ona na wersji mobilnej, która była w pełni sfinansowana przez Astragon — mówi Michał Stępień. Wcześniej Jujubee informowało, że będzie miało istotny udział w przychodach ze sprzedaży gry. Z wypowiedzi prezesa wynika, że wyniesie on kilkadziesiąt procent, ale mniej niż 50 proc.

— O udziałach przewyższających 50 proc. można mówić w sytuacji, gdy twórca sam w pełni finansuje produkcję gry. W naszym przypadku produkcję sfinansował nasz niemiecki partner, natomiast Jujubee sfinansowało wyłącznie konwersję na komputery PC i Mac — a koszt konwersji jest drastycznie niższy niż koszt produkcji samej gry — mówi szef katowickiego studia.

Niedawno Jujubee informowało o przyznaniu spółce dofinansowania w ramach drugiej edycji konkursu GameINN na projekt o nazwie „Opracowanie frameworku do budowy systemów zachowań sztucznej inteligencji w wieloaktorowych grach czasu rzeczywistego. Całkowity koszt projektu to 1,95 mln zł, a rekomendowana kwota dofinansowania 1,34 mln zł. Realizacja tego projektu ma umożliwić spółce opracowanie innowacji, które znacząco usprawnią proces tworzenia gier strategicznych.

— Jestem przekonany, że część rozwiązań i wniosków płynących z projektu badawczego znajdzie zastosowanie choćby w Realpolitiks 2. Liczymy, że innowacyjność naszego projektu będzie ważnym krokiem w budowaniu przez nas przewagi konkurencyjnej — mówi Michał Stępień.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Jujubee: czas na start