KLM testuje robota do obsługi pasażerów

AD
opublikowano: 13-04-2016, 12:13

Holenderskie linie lotnicze KLM testowały w marcu na lotnisku w Amsterdamie humanoida imieniem Spencer, wyprodukowanego przy finansowym współudziale Komisji Europejskiej. Jeszcze nie wiadomo, czy zatrudnią go na stałe.

Aby skorzystać z jego pomocy na lotnisku wystarczyło przeskanować w nim swoją kartę pokładową
Wyświetl galerię [1/2]

To jest Spencer

Aby skorzystać z jego pomocy na lotnisku wystarczyło przeskanować w nim swoją kartę pokładową mat. prasowe KLM

W powstanie robota na zlecenie KLM zaangażowanych było kilka instytucji, w tym ośrodki badawcze, lotnisko Schiphol w Amsterdamie, firma SME Bluebotics i Komisja Europejska. Kosztów wyprodukowania Spencera KLM nie chce na razie ujawniać, ale wiadomo, że KE dołożyła część funduszy pochodzących z 7. Ramowego Programu Rozwoju Badań i Technologii, którego całkowity budżet wynosi 50 mld EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu