Komozja podbiła USA

Maria Trepińska
24-12-2003, 00:00

Producent ozdób choinkowych zwiększył eksport do USA.

Producent ozdób choinkowych z Częstochowy oferuje bombki tylko ręcznie malowane, w tym limitowane serie. Ma kilka opatentowanych technologii. W 2003 r. zwiększył eksport, głównie do USA, ale zyski spadały. Przyczyną jest niski kurs dolara. Ponadto Komozja płaci za surowce drogim obecnie euro. Firma nie jest na minusie, ale tylko dlatego, że bardzo ograniczyła koszty.

— Nie ograniczyliśmy jednak zatrudnienia. Zatrudniamy 250 osób — mówi Aleksander Mostowski, udziałowiec spółki.

Najtańsza ozdoba kosztuje około 2 zł, najdroższa — 100 zł.

— Mało wyrobów sprzedajemy na rynku krajowym. Bardzo dobrze natomiast znane na rynku amerykańskim — mówi Aleksander Mostowski.

Ręcznie malowane ozdoby w kształcie wież World Trade Center cieszą się ogromną popularnością w Nowym Jorku. Firma sprzedaje także ozdoby w kształcie i barwach flagi amerykańskiej z widokiem na Manhattan. W 2003 r. wyeksportowała do USA 450 tys. sztuk ozdób, o 5 proc. więcej niż w 2002 r. W przyszłym chce zwiększyć eksport. Od trzech lat jest obecna także w Rosji.

Spółka działa od 1981 r. Jej udziałowcami są bracia Robert i Aleksander Mostowski oraz Barbara Witkowska i Urszula Garus.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maria Trepińska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Komozja podbiła USA