Lidl obiecuje 15 mld funtów dla brytyjskich dostawców

opublikowano: 16-10-2019, 14:04

Niemiecka sieć supermarketów Lidl obiecała wydać 15 mld GBP (19 mld USD) u brytyjskich dostawców w ciągu najbliższych pięciu lat, donosi Reuters. Zobowiązała się też zwiększyć sprzedaż mięsa i drobiu z lokalnego rynku oraz świeżych produktów.

W celu zacieśnienia więzi z brytyjskimi dostawcami, Lidl będący częścią grupy detalicznej Schwarz, wprowadzi długoterminowe umowy z dostawcami, aby pomóc im w inwestowaniu i rozwoju.

Reuters podkreśla, że dwaj niemieccy potentaci sieci supermarketów oferujących produkty z niższej półki cenowej, Lidl i Aldi mocno zmienili obraz brytyjskiego rynku spożywczego zdobywając pokaźny fragment rynku kosztem dotychczasowych liderów Tesco, Sainsbury’s, Asda i Morrison. Wymusili ostrą konkurencję cenową, która doprowadziła do poważnych kłopotów konkurentów i konieczność podjęcia przez nich działań restrukturyzacyjnych. 

Brytyjski oddział Lidla prowadzi obecnie działalność poprzez 770 sklepów i posiada około 6 proc. udział w rynku. Zamierza otworzyć w tym roku 50-60 nowych placówek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu