LinkedIn, Microsoft i Adidas - to marki najczęściej wykorzystywane przez hakerów

Jakub Sławiński
opublikowano: 2022-07-22 10:30

Cyberprzestępcy chcący wykraść nasze dane najczęściej podszywają się pod marki znanych firm - ostrzega Check Point Research. Najczęściej hakerzy działają pod szyldem Linkedln.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Adobe Stock

W kwietniu, maju i czerwcu br. analitycy Check Point Research zaobserwowali, że LinkedIn wciąż jest najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych. Jej udział w „torcie phishingowym” nieznacznie spadł: z 52 proc. w pierwszym kwartale do 45 proc. wszystkich ataków w kwartale drugim.

Na drugim miejscu znalazł się gigant branży technologicznej - Microsoft. Analitycy obliczyli, że ta marka została wykorzystana w 13 proc. ataków w II kw. 2022 roku.

Przestępcy podszywają się też często pod firmy branży kurierskiej. Logo DHL znalazło się w 12 proc. przypadków pishingu. W zestawieniu pojawiły się też całkiem nowe marki jak: Adidas, Adobe czy HSBC.

- Linkedin i Microsoft to dwie najczęściej naśladowane marki. Dla nas to sygnał, że cyberprzestępcy nadal uważają pracę zdalną za atrakcyjny trend do wykorzystywania exploitów - ostrzegają analitycy Check Point Research.

Najpopularniejsze marki wykorzystywane w atakach phishingowych w II kwartale 2022 r.

  1. LinkedIn (45%)
  2. Microsoft (13%)
  3. DHL (12%)
  4. Amazon (9%)
  5. Apple (3%)
  6. Adidas (2%)
  7. Google (1%)
  8. Netflix (1%)
  9. Adobe (1%)
  10. HSBC (1%)