Paliwa syntetyczne są uważane za najlepsze rozwiązanie w kierunku dekarbonizacji lotnictwa, zarazem jest mało prawdopodobne, by w Niemczech była wystarczająca ilość zielonej energii elektrycznej do ich wytworzenia, jak powiedział szef linii Carsten Spohr.
“Potrzebowalibyśmy ok. połowy niemieckiej energii elektrycznej, aby wytworzyć wystarczającą ilość paliw” - oświadczył. “Nie sądzę by pan Habeck (Robert Habeck, niemiecki minister gospodarki i energii - red. “PB”) dał mi taką możliwość” - dodał.
Ekologiczna nafta jest pozyskiwana z wody, a podczas jej produkcji dwutlenek węgla jest usuwany z powietrza. Proces polega na rozszczepianiu cząsteczek H2O na tlen i wodór, które następnie łączone są z węglem. Wymaga on znacznych ilości energii elektrycznej generowanej ze źródeł odnawialnych.
Paliwa syntetyczne są uważane przez szefów firm lotniczych za jedyny technicznie wykonalny sposób na dekarbonizację podróży lotniczych.