Przewoźnik zapowiada zwiększenie przepustowości na ostatni kwartał, prognozując pozytywny wynik operacyjny dzięki utrzymującemu się zainteresowaniu podróżami, szczególnie w klasach biznes i pierwszej. Wskaźniki wypełnienia miejsc na listopad i grudzień przewyższają te z poprzedniego roku, co jest szczególnie istotne dla segmentu premium, mimo że ceny biletów spadły mniej, niż początkowo zakładano.
Pomimo optymizmu w prognozach Lufthansa zmaga się z licznymi wyzwaniami. Wysokie koszty pracownicze, opóźnienia w dostawach samolotów i rosnąca konkurencja z Bliskiego Wschodu i Azji wywierają presję na marże. W efekcie operacyjny zysk za trzeci kwartał spadł do 1,3 mld EUR, co stanowi wynik o 9 proc. niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Prezes Lufthansy, Carsten Spohr, podkreślił trudności, jakie niesie ze sobą wzrost kosztów operacyjnych oraz niestabilność geopolityczna, szczególnie widoczna w regionie Bliskiego Wschodu.
Lufthansa, dążąc do zwiększenia efektywności, wprowadza plan naprawczy, który obejmuje m.in. wycofanie starszych samolotów oraz przenoszenie ruchu krótkodystansowego na bardziej oszczędne operacje lotnicze. Zakłada się, że działania te przyniosą dodatkowe 1,5 mld EUR brutto zysku operacyjnego do 2026 roku. Dodatkowo planowane oszczędności obejmują rezygnację z nierentownych tras, takich jak codzienne połączenie Frankfurt-Pekin, które stało się nieopłacalne ze względu na wysokie koszty paliwa oraz brak dostępu do rosyjskiej przestrzeni powietrznej.
W trzecim kwartale Lufthansa przewiozła ponad 40 milionów pasażerów, co stanowi wzrost o 6 proc. rok do roku, a obecna przepustowość wynosi około 94 proc. poziomów sprzed pandemii. Segment techniczny Lufthansa Technik i frachtowy Lufthansa Cargo również odnotowały wzrost, zyskując na rosnącym zapotrzebowaniu na usługi serwisowe i wzmożonej aktywności e-commerce w Azji.
Pomimo optymistycznych prognoz rocznych zysku operacyjnego na poziomie od 1,4 do 1,8 mld EUR analitycy pozostają sceptyczni, czy firma osiągnie długoterminowy cel marży operacyjnej na poziomie 8 proc., zwłaszcza w kontekście trudnych warunków konkurencyjnych na rynku globalnym.