Mazda sprzedaje mniej aut w Japonii

RB, Bloomberg
opublikowano: 02-07-2008, 00:00

Japoński producent samochodów zależny od amerykańskiego Forda zanotował w czerwcu spadek sprzedaży na krajowym rynku. To skutek rosnących kosztów paliwa oraz żywności, co uszczupliło wydatki konsumentów. Sprzedaż spadła wobec ubiegłego roku o 3,6 proc., do 281,3 tys. sztuk.

— Klienci są zdeterminowani do niekupowania nowych aut, dopóki cena ropy nie spadnie — mówi Takeshi Fushimi, szef Jada, stowarzyszenia dilerów samochodowych.

W maju wydatki Japończyków spadły o 3,2 proc. — najmocniej od września 2006 r. To skutek rekordowych cen na stacjach benzynowych (za litr benzyny płacono 1,64 USD).

Zdaniem stowarzyszenia, w tym roku sprzedaż samochodów w Japonii spadnie o 1,2 proc., do 5,32 mln sztuk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy