Metro Group (Metro), działający od dziesięciu lat na terenie Polski niemiecki koncern handlowy, zapowiedziało zainwestowanie 100 mln EUR w 2006 r. Zostaną one przeznaczone na otwarcie 10-15 placówek oraz bieżące remonty sklepów. Do koncernu należą: Real — wielkopowierzchniowa sieć sprzedająca głównie artykuły spożywcze, Media Markt i Saturn — dwie odrębne marki działające w segmencie sprzętu AGD RTV, Praktiker — supermarket budowlany oraz Makro Cash & Carry — hale hurtowe.
Planując otwarcie sklepów Metro weźmie pod uwagę wejście do Polski brytyjskiej firmy Dixons, oferującej sprzęt AGD RTV.
— Chcemy utrzymać dominującą pozycję na rynku polskim także w tym segmencie. Będziemy więc konkurowali i dalej rozwijali obie sieci — podkreśla Hans-Joachim Körber, prezes Metro Group.
Spółka zrealizuje plany na 2005 r. i otworzy 10 pla- cówek. Metro ma w Polsce 94 obiekty: 21 hal Makro Cash & Carry, 28 hipermarketów Real, 26 Media Marktów, 2 Saturny oraz 17 Praktikerów. W 2004 r. obroty grupy wyniosły 2,74 mld EUR.