Czytasz dzięki

Młode firmy chcą zmieniać świat

opublikowano: 06-12-2018, 22:00

Znamy polskich finalistów konkursu dla start-upów zaangażowanych społecznie. Najlepszy z nich powalczy o główną nagrodę w Londynie.

Ponad 100 polskich przedsiębiorców zgłosiło się do czwartej edycji konkursu Chivas Venture, skierowanego do start-upów zaangażowanych społecznie. W ubiegły weekend jury wybrało spośród nich pięć firm. Pierwsza to Deko Eko, platforma upcyklinowa, która dzięki współpracy z projektantami tworzy estetyczne i funkcjonalne produkty z materiałów odpadowych największych firm i korporacji. Kolejne to Syntoil, rozwiązująca problem zużytych opon i odpadów gumowych — oraz Ubrania do oddania, czyli start-up z pomysłem na wykorzystanie niezagospodarowanych odpadów tekstylnych. Na liście znalazły się też Bioceltix, zajmujący się rozwijaniem weterynaryjnych leków biologicznych na bazie komórek macierzystych, oraz Insignes Labs, oferujący zabezpieczenie produktów przed szkodliwym działaniem bakterii i grzybów.

W kolejnym etapie jury konkursu na początku przyszłego roku wybierze jednego finalistę, który razem z 19 innymi firmami z różnych krajów poleci do Londynu, żeby wziąć udział w programie Accelerator, czyli szkoleniu, które dostarczy wiedzy o tym, jak prowadzić firmę i ją promować. Kolejnym etapem konkursu będzie trzytygodniowy plebiscyt internetowy, podczas którego publiczność zadecyduje, które przedsiębiorstwo otrzyma 100 tysięcy USD z funduszu. Konkurs Chivas Venture 2019 zakończy się w maju serią prezentacji na globalnym finale, podczas którego uczestnicy powalczą o pozostałą część z puli 1 mln USD.

— Ale pieniądze to nie wszystko. Plusem udziału w konkursie jest także zdobywanie wiedzy, doświadczenia oraz znajomości na każdym etapie projektu. Są to elementy niezbędne do dalszego rozwoju każdej firmy. Efekty widać m.in. po czołówce poprzednich edycji — każdy z wyróżnionych start-upów rośnie i osiąga zyski i nie potrzebował do tego pierwszego miejsca — zapewnia Artur Kurasiński, członek jury i współtwórca cyklu spotkań dla przedsiębiorców Aula Polska oraz konkursu Aulery dla startupów.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane