Młode firmy chcą zmieniać świat

opublikowano: 06-12-2018, 22:00

Znamy polskich finalistów konkursu dla start-upów zaangażowanych społecznie. Najlepszy z nich powalczy o główną nagrodę w Londynie.

Ponad 100 polskich przedsiębiorców zgłosiło się do czwartej edycji konkursu Chivas Venture, skierowanego do start-upów zaangażowanych społecznie. W ubiegły weekend jury wybrało spośród nich pięć firm. Pierwsza to Deko Eko, platforma upcyklinowa, która dzięki współpracy z projektantami tworzy estetyczne i funkcjonalne produkty z materiałów odpadowych największych firm i korporacji. Kolejne to Syntoil, rozwiązująca problem zużytych opon i odpadów gumowych — oraz Ubrania do oddania, czyli start-up z pomysłem na wykorzystanie niezagospodarowanych odpadów tekstylnych. Na liście znalazły się też Bioceltix, zajmujący się rozwijaniem weterynaryjnych leków biologicznych na bazie komórek macierzystych, oraz Insignes Labs, oferujący zabezpieczenie produktów przed szkodliwym działaniem bakterii i grzybów.

W kolejnym etapie jury konkursu na początku przyszłego roku wybierze jednego finalistę, który razem z 19 innymi firmami z różnych krajów poleci do Londynu, żeby wziąć udział w programie Accelerator, czyli szkoleniu, które dostarczy wiedzy o tym, jak prowadzić firmę i ją promować. Kolejnym etapem konkursu będzie trzytygodniowy plebiscyt internetowy, podczas którego publiczność zadecyduje, które przedsiębiorstwo otrzyma 100 tysięcy USD z funduszu. Konkurs Chivas Venture 2019 zakończy się w maju serią prezentacji na globalnym finale, podczas którego uczestnicy powalczą o pozostałą część z puli 1 mln USD.

— Ale pieniądze to nie wszystko. Plusem udziału w konkursie jest także zdobywanie wiedzy, doświadczenia oraz znajomości na każdym etapie projektu. Są to elementy niezbędne do dalszego rozwoju każdej firmy. Efekty widać m.in. po czołówce poprzednich edycji — każdy z wyróżnionych start-upów rośnie i osiąga zyski i nie potrzebował do tego pierwszego miejsca — zapewnia Artur Kurasiński, członek jury i współtwórca cyklu spotkań dla przedsiębiorców Aula Polska oraz konkursu Aulery dla startupów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Młode firmy chcą zmieniać świat