MNI zarobił na mediach

PJ
opublikowano: 13-08-2008, 00:00

GieŁda Spółka nie zwiększyła przychodów, ale wynik netto poprawiła imponująco. To dzięki wysokomarżowym usługom medialnym.

GieŁda Spółka nie zwiększyła przychodów, ale wynik netto poprawiła imponująco. To dzięki wysokomarżowym usługom medialnym.

MNI, które działa w branży telekomunikacyjnej i medialnej, lepszą marżę osiąga w tej drugiej. I spodziewa się, że będzie jeszcze lepiej.

— Nasze przychody nie wzrosły znacznie, bo wypowiedzieliśmy nierentowne kontrakty — wyjaśnia Piotr Majchrzak, prezes MNI.

Przychody spółki w drugim kwartale wzrosły do 42,2 mln zł z 42,02 mln zł przed rokiem. Rezygnacja z umów, które dawały znaczne przychody, lecz były nieopłacalne, poskutkowała poprawą zysku netto. W drugim kwartale wzrósł on do 6,05 mln zł z 931 tys. zł przed rokiem. W skali całego półrocza MNI poprawiło zysk netto ponaddwukrotnie — z 4,2 mln zł do 8,98 mln zł.

W II półroczu przychody mogą znacznie wzrosnąć. Prezes ma nadzieję, że spółka podpisze umowy z byłymi kontrahentami. Jednak teraz wynegocjuje korzystniejsze warunki.

MNI jako MVNO (operator wirtualny) udostępnia swoją infrastrukturę innym firmom, które chcą świadczyć takie usługi. Wśród jego klientów jest m.in. Mars. Piotr Majchrzak zapowiada, że spółka wkrótce może poinformować o kolejnej takiej umowie.

MNI chce wprowadzić ofertę dla telewizji cyfrowej i internetowej. Nie wyklucza startu w przetargu na telewizję mobilną w konsorcjum z innymi podmiotami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy