Nadawcy telewizyjni chcą od UEFA decyzji w sprawie reklam Gazpromu

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2022-02-23 18:01

Nadawcy telewizyjni zwrócili się do Unii Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) o decyzję, czy pokazywać reklamy Gazpromu podczas transmisji środowych meczów Ligi Mistrzów, informuje Bloomberg.

Gazprom jest jednym z większych sponsorów UEFA. Nieoficjalnie mówi się, że rosyjski koncern płaci 40 mln EUR za sezon. Wobec uznania przez Rosję separatystycznych regionów Ukrainy i reakcji w postaci sankcji nałożonych na nią przez Unię Europejską i USA nadawcy domagają się decyzji, czy pokazywać reklamy największego rosyjskiego koncernu, dowiedział się Bloomberg z anonimowych źródeł. Twierdzą one, że UEFA zobowiązała się poinformować o swoim stanowisku jeszcze w środę wieczorem, przed meczami.

fot. DENIS BALIBOUSE/REUTERS
fot. DENIS BALIBOUSE/REUTERS

Rzecznik brytyjskiego BT Sport, posiadającego wyłączność do pokazywania meczów Ligi Mistrzów w Wielkiej Brytanii, powiedział Bloombergowi, że nadawca ma obawy dotyczące reakcji widzów na reklamy Gazpromu w obecnej sytuacji.

Podczas transmisji wtorkowych meczów reklamy rosyjskiego koncernu były pokazywane.