Nagrody EFFIE dla najbardziej efektywnych kampanii reklamowych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2005-10-24 21:59

Nagrodami branży reklamowej EFFIE 2005 wyróżniono podczas poniedziałkowej gali 41 polskich kampanii reklamowych. 16 statuetek EFFIE trafiło do przedstawicieli domów mediowych, a 25 do agencji reklamowych.

Nagrodami branży reklamowej EFFIE 2005 wyróżniono podczas poniedziałkowej gali 41 polskich kampanii reklamowych. 16 statuetek EFFIE trafiło do przedstawicieli domów mediowych, a 25 do agencji reklamowych.

EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany 1968 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreacyjne. Polską edycję konkursu EFFIE (jedną z 23 na świecie) organizuje Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce (SAR).

Podczas uroczystości wręczono dwie nagrody złote. Otrzymały je dwie kampanie wprowadzające na rynek markę sieci komórkowej Heyah zorganizowane przez dom mediowy OMD Polska (za efektywne wykorzystanie różnych mediów w trakcie kampanii reklamowej) oraz agencję reklamową G7 (za kampanię wprowadzającą markę). Pozostałe kampanie zostały nagrodzone srebrnymi i brązowymi statuetkami.

W tym roku jury EFFIE oceniało 102 nadesłane na konkurs kampanie reklamowe - 69 zgłoszonych przez agencje reklamowe oraz 33 zgłoszone przez domy mediowe. Członkami jury byli - jak co roku - przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, przedstawiciele firm badawczych i nauki. Jury liczyło 75 osób.

Według SAR, kampanie, które zdobywają nagrody EFFIE łączą kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta. Nagradza się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy agencją a klientem oraz ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki.